Alternativ aktivitet

0kommentarer

Igår var jag och sambon ute i en park i närheten av oss för att kasta lite mega disc. Det är som en stor frisbee med fördelarna att den är 1. mjukare (i tyg), 2. större, 3. lättare att fånga (och kasta). Jag suger verkligen på att hantera vanliga frisbees men den här stora grejjen är faktiskt rolig. Upptäckte den när vi hälsade på min familj i norr och min 7 åriga syster hade den. När vi kom hem gick vi och köpte en själv på clas ohlson (för 69 kronor).
 
Utöver att det är rätt roligt, att det tar oss ut i friskluften och är ett bra sätt att umgås över så innebär aktiviteten att jag rör på mig vilket är den största fördelen.. och är man som mig och fångar den hälften av gångerna så blir det många knäböj och annars blir det raska rörelser åt något håll för att försöka fånga den.
 
Kul med något annat att göra förutom promenader som annars är den enda aktivitet som jag kan göra (längtar tills jag går ner mer så jag kan börja cykla utan att däcken blir platta).
 
 
Mega disc från Clas Ohlson!
 
 

Kommentera

Publiceras ej