Belönad för att slappa

1kommentarer

Något som är frustrerande är att min kropp inte vill gå ner i vikt när jag rör på mig men gör det om jag inte rör på mig. Det kanske släpper så småningom, eller ja.. jag antar att det måste släppa men just där och då känns det rätt trist när vågen står still eller bara visar ett litet minus när man egentligen borde få ett större än när man bara sitter still om dagarna.

Om det beror på att jag samlar på mig vätska, att jag får muskler, att jag väger mer om jag har ont eller något annat vet jag inte. Jag tycker mest det är trist att bli belönad för att slappa (och äta rätt) och inte bli det när man faktiskt kämpar fysiskt (samtidigt som man äter rätt).

Inte för att det blir mycket rörande på mig igår eller idag, det är sängen och soffan som gäller just nu och jag fick också ett fint minus på vågen imorse. Får se om det håller i sig till nästa måndag då det är officiell vägning. Kanske det gör om jag inte börjar röra på mig ;-) Konstiga kropp.

1 kommentarer

Moa

29 Aug 2013 09:36

Vågen står still ibland även om man gör allt rätt. Ibland behöver också kroppen vila för att man ska få resultat. Kan ju också vara så att din kropp ställt om sig till dina vanor och du kanske behöver öka snäppet en nivå :) Det är mina erfarenheter :)

Bra jobb du gör iaf :)

Svar: Jag tror nyckelordet är vila för mig. Ibland vill jag så mycket att kroppen inte orkar med mig ;) Får testa mig fram sen om inte vila hjälper!
Tack! :)
Sara

Kommentera

Publiceras ej