Belöning vid delmål?

1kommentarer

Jag har inte tänkt mig några speciella belöningar vid mina delmål. Att ha nått de olika vikterna känns som belöning nog för mig faktiskt. Något jag däremot tänkt mig är att köpa någon slags träningsmaskin när jag är under 150 kilo och där någonstans (kanske mindre) även en cykel (riktig och inte träningsmaskin då ;)).
 
Att det kommer vid speciella vikter är inte så mycket belöning (även om man kan se det som det) utan det är framförallt för att jag kan börja använda de först då. Finns i stort sett inga träningsmaskiner, som inte är proffesionella och kostar multum, som tål min vikt. Har sett några som tål upp till 150 kilo. Samma sak med cykel - för däckens skull.
 
Däremot har jag sagt att när jag gått ner en jäkla massa så ska jag unna mig att färga håret hos frissan. Jag har aldrig färgat det hos frissan då jag är för snål för det. Så klipp och färgning blir det i framtiden.. eller ja vi får se om jag kanske blir för snål för att göra det då också, haha.
 
Nej men helt seriöst, den största belöningen är ju ökad hälsa och att få se sina egna framsteg. Vad man har lyckats med. Att det är JAG som gjort det, helt själv. Det är belöning nog.
Egoboost :)

1 kommentarer

Moa

01 Sep 2013 11:38

Helt rätt inställning :)

Kommentera

Publiceras ej