Bra dag igår.

0kommentarer

Gårdagen var en bra på alla sätt och vis. Ja okej, hade kanske hellre varit hemma än att jobba men jag presterade visserligen bra även på jobbet. Jag påbörjade dagen som sagt med en 33 minuters promenad och åt frukosten just efter, lättfil med lågkalori äppelmos samt ett glas C-vitaminbrus. Lunchen var lite pasta med stekt skinka och paprika, keldas 8% ostsås och broccoli. Mellis innan jobbet blev en hallon och lågkalori äppelmos smoothie med 3 skinkbitar (små kallrökta bitar) på sidan om för att få något salt i mig.
 
Promenad till och från jobbet på totalt 25 minuter. Äta middag bestående av rödspätta, pressad potatis, ärtor och keldas 8% citronsås. När det gäller fisk är jag verkligen ingen beundrare utan jag tycker snarare att det är på gränsen till vidrigt. Fisk är ju dock bra mat, plus att sambon älskar fisk.. hur man nu kan älska det..  hur som helst så försöker jag äta fisk då och då bara på grund av att det ska vara bra för en. Var okej igår men jag klarade inte av att äta upp all fisk.
 
Där någonstans efter 22 blev jag sjukt rastlös och ville bara hitta på något, vad som helst. Sambon föreslog en promenad och så fick det bli. 43 minuter blev den promenaden!
 
Behöver alla promenader och liknande jag kan få nu för tjuvvägningarna visar på ett plus än så länge. Vilket är något som inte reflektera min motion eller min kost. Jag misstänker att boven är tjejveckan men inte på det sätt som det normalt brukar för andra utan min är just över och jag brukar tydligen gå ner i vikt i början av den "veckan". Så måndagens resultat var eventuellt lite för bra tack vare det. Trist tycker jag. Hoppas jag går ner nu de sista dagarna för jag är inte sugen på att redovisa ett plus.
 
Lägger in två bilder på mig från veckan.
 
 
Så här såg jag ut i måndags.
 
 
.. och så här var jag klädd till jobbet igår.
 

Kommentera

Publiceras ej