Fredag och lördag

0kommentarer

Igår slutade sambon lite tidigare så han plockade upp mig här hemma och så åkte vi direkt till Gekås. Inte alls planerat egentligen utan vi bestämde det timmen innan han slutade. Det finns sällan något vi behöver när vi åker til Gekås utan det blir mest att köpa massa saker bara för att. Igår var det kanske en blandning mellan behöver och bara för att visserligen. Sambon köpte lite träningskläder, jag lite smink och nagellack, vi köpte lite presenter, stekpannor, nya fina och bra grillbestick och lite annat smått och gott. Bra dag. Vi pausade i cafet på Gekås och tog varsin liten fralla. Valde bort de stora räkmackorna och baguetterna och tog det minsta vi kunde hitta då vi var rätt hungriga. Känner mig nöjd med det valet även om det kändes lite skumt att äta mjukt bröd för första gången på nästan 3 veckor (älskar bröd lite för mycket). 
 
 
Nagellacket jag köpte, riktigt peppad på att använda det imorgon! Så himla härlig färg.
 
 Idag, lördag, har jag haft en riktig skitdag. Jag har varit sjukt trött, ledsen och deppig större delen av dagen. Jag har egentligen ingen aning om varför. Inte riktigt den lördagen jag hade sett fram emot. Nåväl blev lite bättre på kvällen då vi åt riktigt god mat. Kycklinggryta med champinjoner, kantareller, lite creme fraiche och milda 4% "matlagningsgrädde", kryddat med salt, peppar, timjan, vitlök och soja. Tillsammans med kokad broccoli på sidan om. Så sjukt gott. Efter det gick vi ut på en promenad, en lång en för att vara mig och jag var helt färdig när vi kom hem. 58 minuter lång och brände hela 963 kcal under tiden.
 
Enda fördelen med att vara så stor som jag är ju att det är sjukt tacksamt att röra sig, för minsta promenad bränner massa kalorier. (När man är på viktminskningshumör vill säga).
 
Efter dusch poppades popcorn (delade på en mikropåse) och så tittade vi på ett avsnitt av top chef masters.Riktigt skön känsla i kroppen nu, känner mig duktig, trött och faktiskt glad (vem kunde ana det tidigare under dagen.. ).
 
Lite nervös inför måndagens vägning då min vikt under tjuvvägningarna har visat på ett stillastående resultat. Kan ju ha något att göra med de sena middagarna nästan hela veckan.. eller så är det något annat. Hoppas på att det blir något minus i alla fall på måndag.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej