Krasslig dag i soffan med gamla vanor som spökar

0kommentarer

Återigen en dag där jag känner mig svag och krasslig. Jag har haft något i kroppen i flera veckor nu som aldrig vill bryta ut utan ligger där i bakgrunden och gnager på mig. Vissa dagar mår jag sämre, som idag. Har tidigare haft stora problem med astma och andningen generellt och kunde inte gå utanför huset utan min astmamedicin men så har det inte varit på något år nu. Vilket är sjukt skönt så klart.
 
De senaste veckorna har jag dock haft astmakänningar, speciellt på morgonen, tungandad och seg. Känns som att jag inte får nog med syre i kroppen och jag blir så trött. Har spenderat denna dag i soffan. Jag önskar bara att det antingen kunde bryta ut så att jag kan få bra sen eller att det helt enkelt bara försvann. Det här gnagandet kan jag klara mig utan.
 
Något som är jobbigt när man ligger i soffan och tycker synd om sig själv är att motstå frestelsen att äta. Efter middagen for sambon iväg för att fiska med sin bror och jag låg här i soffan och tittade på en serie. Kände ett stort sug efter att äta. Det spelade ingen roll vad utan jag ville mest utföra ätandet som en aktivitet. Det är något som jag alltid gjort i mitt liv. Ätit för att trösta, ha något att göra, bara för att, för att fira.. ja ni förstår. Det spelar ingen roll om jag nyss ätit eller om jag är hungrig eller inte. För det är inte den rollen ätandet har för mig egentligen. Den främsta anledningen till att jag tryckt mat i min mun genom alla år är inte för att jag varit hungrig, det är sällan jag hunnit bli hungrig. Jag brukade inte heller känna mättnad. Jag skriver brukar för jag känner mättnad nu, i alla fall betydligt mer än innan.
 
Jag åt dock ingenting efter middagen. Jag försökte känna efter varför jag ville äta. Var jag hungrig? Nej det var jag inte. Vill jag äta bara för att ha något att göra? För att trösta mig? För att jag är van att äta när jag ligger i soffan och tittar på serier? Ja, precis så var det och det känns faktiskt rätt bra att ha lärt sig att tänka till innan jag stoppar något i munnen. Det är det som kommer få mig att gå ner ännu mer i vikt.

 

Kommentera

Publiceras ej