Planera mera!

0kommentarer

Failing to plan is planning to fail

Så är det verkligen! Att planera är A och O för mig. Nu är jag en som njuter av att planera saker, listor är min grej. Jag tänker dock mer specifikt på att planera maten den här gången vilket minskar risken avsevärt för att jag ska göra dåliga val.

Att ha matlådor (på rester) till lunch är viktigt så att jag inte tar till mackor eller snabbmat. Att ha planerat och handlat hem middagar för hela veckan gör att jag slipper göra dåliga val bara för att fantasin eller orken tryter någon dag. Jag gör matlistor varje helg inför kommande vecka. Jag skriver upp 7 maträtter (och planerar även luncherna) men jag väljer sen under veckan vad jag vill äta vilken dag av dessa 7 maträtter.

Det fungerar verkligen jättebra och det blir helt ärligt billigare också. Istället för att småhandla i stort sett varje dag (eller åtminstone varannan) till att bara handla på måndagar.. sparar flera tusen i månaden.

Planera mera!

Kommentera

Publiceras ej