Snart börjar skolan igen

0kommentarer

Så var den sista vardagen på denna vecka påbörjad. Sista lediga vardagen innan skolan börjar igen, börjar på måndag. Har lite speciell termin nu, är min 5e termin av 6 på högskolan och vi har en valfri termin vilket innebär att vi får välja vilka kurser vi vill läsa själv. 98% av min klass ska alla läsa samma kurs men jag är ju som jag är och går inte den vägen. Jag ska läsa lite på distans och lite spridda kurser. Ska bland annat läsa handikapprätt och om personalrekrytering vilket jag tycker låter spännande. Jag utbildar mig nu till att bli "chef" inom socialt arbete.
 
Jag längtar faktiskt till skolan börjar. Jag har aldrig varit någon som tycker om att plugga men det förändrades efter att jag började på högskolan. Det som är skönt med denna termin är att jag inte kommer ha många fasta föreläsningar, det vill säga sådana som jag måste in till skolan för. Det kommer bli en del som jag kommer titta på via datorn. Även om det ändå kommer blir en hel del att göra så klart så kommer jag kunna planera mina dagar efter mina behov bättre. Nu tänker jag främst på att kunna planera in så att kosten och motionen fungerar bra.
 
Mitt mål den här terminen (till årsskiftet i alla fall) är ju att väga 150 kilo. Jag Ska Dit. Så att kunna ha en sådan "frihet" kommer underlätta min viktresa. Lite över 21.8 kilo kvar dit (enligt måndagens vikt).
 
 
Random bild.
Dessa blommor fick jag av sambon igår!  Bara för att muntra upp mig för att jag varit krasslig :) Sött.
 

Kommentera

Publiceras ej