Social helg

0kommentarer

Gårkvällen var hur trevlig som helst och vi drog oss hemåt vid midnatt nästan bara pån grund av hänsyn till småbarnsföräldrarna vi hälsade på. De har en 4 månaders kille och en 18 månaders kille så det blir inte direkt mycket sovmorgon för dem. Vi spelade spelet "Utan tvekan" som vi köpte till dom sist vi var på Gekås. Jag och sambon har spelat det förr och det är så sjukt roligt. Vi skrattade så vi grät!
 
Till middag bjöds vid på hemma rökta räkor och hemmagjord aoili (tog mindre än 1 tsk av aoilin) till förrätt. Huvudrätt blev något som jag mest kan beskriva som indisk tacos. Jättegott var det i alla fall, väldigt smakrikt men ändå fräscht. Känner inte att det var något fara alls kalorimässigt för gårdagen. Så skönt att kunna äta borta och ändå äta bra. 
 
Idag har vi också varit hos samma familj. Sambon hjälpte sin bror med husrenoveringen som de gör och jag umgicks med brorns flickvän och barn. Vi var bland annat på stadsbondgården här i stan och tittade på djuren.
 
 
Kossorna från idag ;)
 

Nu har vi just ätit här hemma. Actifrypotatis och pepparbiff och som underhållning tittade vi på ett nytt avsnitt av top chef masters till middagen. Vi är dåliga på att sitta i köket och äta utan det blir alltid soffan som får agera matplats. Jag är hur som helst så sjukt trött. Trött i huvud, kropp och ja.. allt bara. Blir kanske en tidigare kväll idag.
 
Imorgon blir det tidig uppgång då jag ska knata iväg till samma familj som ovan vid 8 tiden för att vara barnvakt åt 4 månaders killen mellan 9-11 då storkillen ska ha sin första dagisdag imorgon! Ska bli spännande, första gången jag är barnvakt åt lillkillen :)
 
.. och ja just ja.. måste ju inflika att jag för första gången plockat äpplen från ett träd idag. Haha.. så går det när man är norrlänning (riktigt långt upp ifrån) där har vi inga äppelträd. Nu kan man stryka det på listan att göra, haha ;)

Kommentera

Publiceras ej