Tjuvvägning och mat

0kommentarer

Så, fjärde dagen idag som går i det lite mer nyttiga tecknet. Tjuvväger mig på vågen på morgonen men lägger ingen större vikt vid resultatet utan det är måndagarnas resultat som gäller. Tjuvvägningarna är mest för motivation, koll och.. ja helt ärligt kan jag inte hålla mig bara. Ser bra ut hittills i alla fall, hoppas det håller i sig till måndag! :)
 
Det går helt okej med maten också. Äter frukost (ofta hårdmacka med 1 msk lättkeso, en skinkbit och beroende på när jag kliver upp så ev 2 dl miniyoghurt). Lunch är rester från någon tidigare dag. Denna vecka har vi ätit bland annat kyckling med ris, currysås och broccoli samt köttfärsås med fullkornspasta till lunch. Blir alltid så hungrig mellan lunch och middag så då blir det ett mellanmål i form av antingen melon, miniyoghurt eller 1 hårdbrödmacka med lättkeso.
 
Middag varierar, igår åt vi pepparbiff med lite potatis gjord i vår actifrymaskin (bästa maskinen), melonsallad och vitlökssås gjord på 8% creme fraiche, idag kommer vi äta fullkornspasta med 8%ig ostsås från Kelda tillsammans med skinka och broccoli. Innan i veckan åt vi tacosallad och vi kommer senare i veckan äta kycklingwok. Försöker att undvika något på kvällen men igår blev det popcorn för 110 kcal framför game of thrones vilket jag inte har allt för dåligt samvete över. Hade helt klart plats för det i dagens totala matintag!
 
 

Kommentera

Publiceras ej