Utesluta godis och liknande nu i början

0kommentarer

Veckan går fort när man har roligt.. eller så går den fort när man gör absolut ingenting förutom att ligga och titta på serier ;) Oavsett så har veckan susat förbi och imorgon är det redan fredag vilket innebär helg, i alla fall efter 17 när sambon slutar jobbet. 

Det kommer bli den 5e helgen utan godis, chips, ostkrokar, glass, fika och liknande. Nu har jag ju ätit lite popcorn en dag varje helg. Popcorn har aldrig varit någon last för mig så det känns "safe". Det är inte särskilt mycket kalorier och man får framför allt mycket /kalori. För mig känns det helt okej att äta det.

Snart 5 veckor alltså utan annat som jag annars mer eller mindre äter varje dag när jag inte försöker gå ner i vikt. Känns så himla bra och det har inte ens varit speciellt jobbigt vilket känns förvånande. Det är väl bara att tacka och ta emot antar jag!

Min plan är inte att vara utan sådant för evigt utan jag tror att man kan äta allt men måttligt. Jag ville dock ha en kickstart eller sockeravvänjning,  kalla det vad du vill, nu i början. Jag vet inte när jag kommer börja införa sådant igen, inte än i alla fall och när det händer så är det på lördagar som intagen kommer ske.

 
Lördagsgodiset för någon vecka sen. Vattenmelon i skålen bredvid och Coca cola zero i glaset.
 

Kommentera

Publiceras ej