Första advent!

0kommentarer

Så har vi äntligen fått tända vårt första ljus i adventsljusstaken som i år är en röd trä sak med två bockhuvuden i vardera ända. Fick den i julklapp förra året så fick inviga den detta år. Dagen har förutom att vara vår klassiska tvättstugedag varit en mysig dag med adventsmys hos Philips pappa tillsammans med hans bröder + familjer innan vi i mer eller mindre samlad trupp gick mot stan för skyltsöndag. Just skyltsöndag är väl egentligen ingenting speciellt för oss men det känns som tradition att gå ut på stan, titta, trängas och sen precis som alla andra år inse att det inte är något intressant och lite kallare än innan gå hem och värma sig. Just detta år frös jag inte så fasligt på ute men när jag kom hem började jag "efter"frysa som en tok. 3 timmar med tjocksockar, tjocktröja, filtar, täcken, bovetesäck som värmdes om någon gång är jag nu äntligen upptinad.. fattar ingenting. Frös som en tok och jag blev inte varm.. jag kylde däremot ner sängen (vart jag låg första timmen) så pass att den gjorde mig ännu kallare. Sjukt.
 
Nåväl! Nu ska vi iväg och handla mat till min lilla ensamvecka och sen blir det kanske en tidig sömn, trött! :)
 
 
Så här såg jag ut på stan idag. Minitomten i bakgrunden är Philips brorsbarn och bakom honom Philips bror (såg först nu att dom stog där).

Kommentera

Publiceras ej