Måndag

8kommentarer

Inte så mycket aktivitet förutom måndagsvägning här men får väl fortsätta med dom antar jag :)
Förra veckans vikt: 163.4 kg
Dagens vikt: 163.0 kg
Minskning på -0.4 kg
 
Lägsta noteringen so far med 0.1 kg ;) Nej men det går väl ungefär som de senaste veckorna.. står relativt still och det är inte som att jag känner mig särskilt duktig. Ställer mig alltid på måndagar på vågen och förväntar mig 165 kilo men icke :) En av vägningarna såg jag 162.9.. kände rätt fint att se 2:an. Allmänt så är jag inte säker på att jag kommer komma ur den här fasen nu under december, hoppas på det men annars blir det fokus igen från efter att alla helger och sånt är över. Sjukt mycket i skolan nu också innan jul, så ska sätta igång med det nu :)
 
Hoppas ni har det bra! Saknar att skriva här och saknar att prata med er bland kommentarerna :)

8 kommentarer

yelling timber

16 Dec 2013 09:29

Sitter i exakt samma båt. =) Inser att jag inte kommer kunna gå ner i december så då blir väl fokus att inte gå upp och inte tappa motivationen till januari. =)

Har också mycket i skolan. Går du också personalutbildning? tror jag såg att du hade gjort någon intervju. =)

Lotta

16 Dec 2013 10:52

Hej Sara! Bra jobbat hittills oavsett! Du måste vara snäll mot dig själv o mitt motto från o med idag är inte viktcentreratbutan hälsocentrerst. Det handlar om att jag vill kunna må bra. Det är det viktigaste av allt. Om jag äter lite för mycket i mår bra o njuter av det just ny så är det okej. Det kommer med stor sannolikhet inte att bi 6-10kh uppgång men några kanske. Jag kommer efter helgerna att lägga in en ny växel förhoppningsvis. Lycka till o än en gång du är bra o kämpar väl!
//Lotta
Www.viktinfo.wordpress.com

Svar: Tack och lycka till, till dig också :)
Sara

K

16 Dec 2013 11:16

Kämpa på, du gör det så jäkla bra!
Har själv stannat av helg nu med under december och med mycket studier (distans - vilket dessutom gör att man inte får så mycket rutiner) så jag förstår hur det kan vara.
Har även jag tänkt ta tag i det till efter julhelger och allt... men du å andra sidan fortsätter ju att gå ner! -0,4kg är ju NER, jättebra gjort för att ha så mycket omkring sig!

Mizca

16 Dec 2013 14:12

Ett hekto ner är ju bättre än ingenting, tycker du är duktig som kämpar på!
Vi alla vet att du kommer nå ditt mål sinom tid.
Klart man måste ha sina downs men du klarar dej genom det =)

P

17 Dec 2013 07:23

Ge inte upp, ta nya tag och kämpa.. Tänk va härligt sen när du har laggt över alla stenar i en burk.. Och känner att du verkligen klarade de här! Försök hitta nån form av träning som är kul, eller tex en tränings DVD, som du kan utöva hemma i vardagsrumet.. Tänk att du bara ska träna 15 min, 1-2 gånger om dan.. Då blir de inte så jobbit å börja.. å sen är man nästan klar direkt ;) Å njut lite under Julen, men satsa på de som du verkligen tycker är godast.. istället för att som man gärna gör.. äter massor av allt.. Du kommer klara de, allt handlar om vilja! KÄMPA

Svar: Ja nu blev julen inte optimal om man säger så men det är historia nu! Nu blickar jag framåt! Ska kika om man kanske kan hitta någon lämplig tränings dvd, tack för tipset :)
Sara

Biggie

17 Dec 2013 23:04

Oj, det ska bli intressant att följa din blogg. :-) Jag är lika stor som du varit och har precis startat min viktresa. Förstår att det definitivt kommer att bli en jättekamp men känner mig motiverad och peppad (är ju som sagt var i början ;-) ).

Svar: Spännande! Kommer gå jättebra för dig!
Sara

Nina

18 Dec 2013 21:28

Hittade din blogg, och jag håller också på att kämpa med min vikt. Heja, du går ju ner i alla fall, även om det bara är några hg.

Svar: Vad kul att du hittade min blogg! :)
Sara

Hanna

05 Jan 2014 15:01

Hej, hoppas allt går bra för dig! Eller i alla fall så bra det kan under julen, puh... =)

Svar: Gick väl sådär ;) .. men nu är jag tillbaks!
Sara

Kommentera

Publiceras ej