En sten för varje kilo

4kommentarer

Har tidigare sett idén men glömt bort, eller inte lagt det på minnet egentligen, tills jag såg idén hos Angelica på bloggen tankarhittditt. Att låta stenar representera kilon! Såå, stenar och två burkar och så flyttar man över en sten för varje kilo som man går ner. Det kan vara dekorativt, fint, peppande och/eller bara en rolig grej. Tog stenar jag hade kvar från tidigare dekorationsprojekt och köpte två burkar på Ica Maxi igår. Hade kanske varit roligare med lite större stenar men de här får duga! Jag har mina två burkar vid sängbordet så påminns jag varje morgon och kväll om mina framsteg och vägen jag har framför mig. Måste fixa små lappar att sätta på utsidan med texterna: "Tappade kilon" och "Återstående kilon" (eller något liknande).
 
 
 

När jag räknade stenarna bredde jag ut dom på filten i soffan och sen plockade jag bort de stenar/kilon som jag gått ner. Blev ju en synbar förändring! 35 stenar bortplockade och 85 kvar (har ju gått ner 35.9 enligt gårdagens vikt och tänkte att jag flyttar över en sten på heltal, så 0.1 till nästa sten). 

4 kommentarer

Lotta

12 Nov 2013 10:26

Oj, den idén hade jag också glömt bort. Det gjorde jag allra först gången som jag var med i viktväktarna. Det var ganska häftig känsla det där att äntligen få flytta över en sten... Det är också häftigt att kunna se skillnaden speciellt den dagen då det går över till att bli mindre på dne som man ska gå ner!
Lycka till Sara och jag tror att jag ska göra något liknande när jag väl kommer igång med min viktresa igen.. just nu känner jag inte att orken finns fortfarande även om viljan är där!
/Lotta

Svar: Ja jag tror det kan bli superbra det här och som du säger, den dagen då det går över till att bli mindre på den sida som man ska gå ner.. den dagen kommer vara riktigt härlig! :) Tack och lycka till du med :)
Sara

Mizca

12 Nov 2013 10:48

Bra gjort!
Och vilken rolig ide =) Smart.

Jenny

12 Nov 2013 14:15

Den snor jag oxå!
för många år sen när jag gick ned sist så hade jag en kam som jag klipte bort en "tand" för varje kilo.. denna är ju dock betydeligt mycket mer dekorativ! nått att ha på arbetsskrivbordet kanske.. för det är ju ett pågående "projekt" :)

Svar: Vilken rolig grej du hade förr :D .. men ja, stenar i burk kanske är lite mer dekorativt än en kam med "tappade tänder".. det är ju något man faktiskt kan och kanske vill ha framme.. :)
Sara

Anna

12 Nov 2013 19:57

Jag tar iden men använder mig av nåt annat när jag kommer igång nästa vecka.
Tack för tipset :)

Svar: Vad kul :)
Sara

Kommentera

Publiceras ej