Fredag :)

2kommentarer

Freeeedag! Suttit med en knivig skoluppgift nu i veckan som jag äntligen ska skicka in i dag, ska bara korrläsa den en eller två gånger till och sen tar jag helg! Ska bli skönt som alltid. Tror inte vi ska göra något speciellt förrän på söndag då vi ska en sväng till Philips pappa och dricka glögg för att sedan i samlad trupp (hans brorsor med barn ska också dit) gå på skyltsöndag.
 
Har på tal om något helt annat börjat äta bröd igen, grovt bröd, då jag kände att jag var så himla less på det jag tillät mig äta och just grovt bröd har jag ändå ätit förr under viktnedgång med bra resultat. Började den här veckan. Hur som helst så har jag en kombination just nu som jag totalt snöat in på och som låter äckligt i mitt huvud men som är så fantastisk i min mun. Grovt bröd (Polarbröd Extrem) med philadelphia 3%, tunt lager grov och stark senap på det och sen julskinka - dock köpt färdigskivad sådan.. blir nog ännu bättre när vi gör vår egen! SÅ sjukt gott!
 
.. och för att byta samtalsämne igen så skrev jag för någon månad sen att sambon skulle iväg en vecka på utbildning (med jobbet) men den blev inställd och istället ska han iväg nästa vecka. Det kommer kännas helt sjukt att vara ensam hemma (på kvällarna - dagarna är jag oftast hemma ensam), sova ensam (första gången på typ 3 år) och ja göra allt ensam i nästan en vecka. Att sova ensam lär ju bli det jobbigaste, mesig som jag kan vara ;)
 
 
Vår julgran :)

2 kommentarer

jenny

29 Nov 2013 15:39

Fin julgran! Men combon på mackan lät bra märklig:)
Skyltsöndag är ju så mysigt! Av nån märklig anledning hade min stad det förra veckan?
Ha en supermysig helg:)

Svar: Haha, ja alla verkar tycka den är underlig men den är ju fantastisk! ;) Vet inte om det är tur eller otur att jag kom på den kombon först i år ;) Hm, jättekonstigt att det var förra veckan! Brukar väl alltid vara första advent väl? :)
Sara

Florenthina

29 Nov 2013 16:00

Fin julgran.
Ska läsa lite om din viktresa nu för på söndag börjar jag min ska ner ca60-80 kg häng gärna med om du vill

Svar: Ja visst är den fin :) Vad kul att en till med lite mer vikt än 5 kg att gå ner börjar blogga! Ska spana in din blogg! :)
Sara

Kommentera

Publiceras ej