Hej igen

1kommentarer

Såå hej på er igen. Tog visst ett oplanerat blogguppehåll på några dagar. Jag känner mig bara falsk när jag skriver i min blogg när jag är så här omotiverad, oinspirerad och oduktig. Jag känner mig bara så trött - psykiskt och fysiskt och jag kan för allt i världen inte tagga till. Större delen av min dag är jag så trött att jag hade kunnat somna när som helst. I helgen sov jag till 15 på lördag (halvångest).
 
Har hur som helst haft en bra helg med lite tidigt julmys i form av inslagning av en massa julklappar, lite glögg och pepparkakor och julpynt (jaa jag vet en vecka tidigt men vem bryr sig!) Har även städat en jäkla massa så det ska se fint ut.. och fint är det, supermysigt! Ska hämta ut ett paket från Jotex ikväll med julgardiner till kök och dukar till både kök och vardagsrum och då kommer det bli ännu finare här! Känner mig helt lycklig av att bara vara här hemma i lägenheten idag.
 
 
Paketinslagning i lördags med sambon.
 

1 kommentarer

smulan

25 Nov 2013 18:46

Vet hur det är att få dippar i motivationen.
Men det går att få tillbaka den.
För mig funkade det att sänka kraven på mig själv, ge mig själv beröm för allt jag gör som är bra.
Att ta reda på varför jag äter fel funkade också. Då kunde jag skriva ner olika saker att prova när suget satte in. Lättare att stå emot frestelser om man har några saker att testa.
Tänkte på det här med din trötthet. Är det bara nu eller brukar du vara så trött?
Innan jag fick behandling för min underfunktion i sköldkörteln var jag supertrött jämt både i kropp och själ. Tänkte därför om du kanske också har drt problemet. Jag har inte vanlig underfunktion utan antikroppar mot sköldkörteln. Men det blir samma resultat och samma medicinering. Hade otroligt svårt att gå ner i vikt också.
Hoppas du hittar tillbaka till motivationen.
Kanske kan det funka att blogga om hur det känns nu när du har en dipp, det gjorde jag och det hjälpte mig tillbaka. Brukar vara bra att sätta ord på det hela.
Kämpa på!

Svar: Jag är trött i perioder men är oftast värre nu denna årstid. Det känns på något sätt som att jag alltid är sjuk eller har något på G i kroppen som gör mig så här matt. Jag har kollat upp om jag hade problem med sköldkörteln tidigare i år, eller om det kanske var slutet av förra året och då såg det okej ut. Jag hoppas också att jag hittar tillbaka, eller ja.. jag ska ju hitta tillbaka - jag hoppas bara det är mer snart än senare :)
Sara

Kommentera

Publiceras ej