Mitt dumma öga

0kommentarer

Som en blöt hund är svaret på frågan "Hur ser du ut just nu?". Gick hem från sjukhuset i ösregnet då jag faktiskt sagt att jag skulle gå om jag inte fick pupillutvidgande medel och det fick jag ju inte... det var.. blött. Fick hänga in kläderna jag hade på mig i badrummet för de droppade om dem! Sjukhuset då.. ja det gick väl som förväntat på ett sätt.. jag blev halvt dumförklarad men det är väl inte mer än rätt när man väntar nästan ett år med att söka hjälp. Var till ögonmottagningen för ett år sen (innan det aktuella problemet uppstod) och då hade jag 80% syn, idag var den nere på 20% på det ögat. De vet inte om det kommer bli bättre men jag fick hem medicin och ska behandla. Jag har i 8-9 år haft problem med återkommande herpes i ögat (ja ja, jag har hört alla skämt) och det här var tydligen herpes gone bad (jag trodde inte det var det). Nåja, inte mycket att säga om det, ska tillbaks på fredag av någon anledning som är oklar för mig! Att sätta salvsträngar i ögat 5 ggr per dag är ingen trevlig upplevelse kan jag berätta för er om ni trodde annat ;)
 
Hade för övrigt tänkt promenera i 30 minuter (minst) men jag pallade inte i regnet så det blev bara ca 20 minuter men det är väl okej det med :)
 

Kommentera

Publiceras ej