Allergi?

3kommentarer

Igår efter middagen fick jag något som jag åtminstone antar är en allergisk reaktion. Började klia i halsen och det kändes lite mer tight där inne än normalt. Tog en allergitablett och det försvann efter en stund. Om det nu är allergi så vet jag inte riktigt vad det ska vara mot. Kokosmjölk? Sej? Har ätit båda förr men nu var det ett tag sen sist. 
 
Utöver de produkterna var det äpple (äter varje vecka), purjo (varje vecka), broccoli (varje vecka/ofta), currypulver (inte jätteofta). Kom nu på att det också var fiskbuljongtärning i och jag har nog aldrig lagat mat med det förr.. Det enda jag vet sen innan är att jag kan vara allergisk mot är nötter (inte på alla men har reagerat några gånger) och champinjoner fick jag ont i magen av förr men kan äta nu så länge de steks ordentligt först. Inget av dessa var dock ingredienser igår.
 
Tycker det är lite läskigt när man inte vet vad som är skurken.

3 kommentarer

Mizca

04 Oct 2013 15:32

Svar: Haha! Ja, det är alltid lättare att promenera på kvällen än annars på dagen tycker jag oavsett årstid, för som du säger är luften annorlunda då.

Mamma

04 Oct 2013 16:20

Jag åt ju jättemycket äpplen ínnan jag fattade att det var det jag var allergisk mot. Det blev som svullet i munnen och av fisk får jag klåda. Man kan ju också ha korsallergier http://www.netdoktor.se/pollen/artiklar/korsallergi-med-fodoamnen-vid-pollenallergi/

Svar: Men jag reagerar aldrig på äpple annars, äter det varje vecka. Kanske är ngn korsallergi.. är inte så insatt (kollade på länken) :) Nåväl, får se om det kommer igen om jag äter ngn av komponenterna från gårdagens middag. Tanken är att det ska vara kokosmjölk i morgondagens middag också..
Sara

onlymyloss.blogg.se

05 Oct 2013 12:48

Det kan vara kombinationer av saker som orsakat den allergiska reaktionen. Jag får själv kraftiga allergiska reaktioner ibland och har ingen aning om vad det är för något, så jag vet att det är jobbigt. Hoppas du kommer på vad det kanske är och slipper få det igen.

Svar: Ja det känns jobbigt :/ .. men får väl leka lite detektiv och se om jag kan komma på vad det är som min kropp inte tycker om :)
Sara

Kommentera

Publiceras ej