Helgen och nästa helg

0kommentarer

Hoppade över matrapporteringen för helgen mest för att orken inte fanns. Den återkommer imorgon (med dagens mat). Lite dippar i motivationen har förekommit under helgen och jag har mest känt mig osugen på att vara duktig och mer sugen på att äta något gott. Något gott blev det också som jag redan skrev, i fredags blev det mums mums och i lördags blev det rostmacka med ost. Tre saker jag inte ätit på nästan 11 veckor. Jag stör mig inte så mycket på att jag ätit det som att jag stör mig på att jag gav in för suget och inte funderade på det tills dagen efter. Är det verkligen vad jag vill eller är det något jag vill just för stunden? Den tankegången uteblev.

Att jag vacklat lite är helt klart på grund av att kroppen inte är frisk. Allt känns bara mycket jobbigare och så är det ju det där med att jag gärna vill tröstäta.  Dessvärre blev det även rostmacka med ost till frukost idag då det inte fanns något annat hemma (dålig planering).

Nåväl! Nu blir det att vara duktig till lördag kväll för då lär det inte finnas många nyttiga kalorier som träder in i min kropp. Sambons bror och hans sambo ska äääntligen ha sin fest! Båda två har fyllt jämnt i år och ska ha en fest tillsammans. Jag har sett fram emot den i snart ett halvår tror jag, haha. Jag dricker väldigt sällan alkohol, festar eller går ut på krogen  men jag tycker det är fantastiskt roligt när jag väl har tillfälle att göra det! :) Visst kan man festa och ha roligt och ändå tänka på kalorierna, helt klart, men jag känner att jag behöver ha en rolig kväll där jag slappnar av och tänker på annat under några timmar nu.

..bara jag är friskare tills dess vill säga.. Lär bli halvroligt att viska i ett rum fyllt av musik och andras prat (ja min röst är obefintlig nu).   

Kommentera

Publiceras ej