Stöd

1kommentarer

Jag tror att det är fantastiskt viktigt med stöd när man ska viktminska. Att ha stödet från sin omgivning är i alla fall för mig A och O. Att den/de man bor med stöttar en är det allra viktigaste då det är där, i hemmet, det faktiskt händer. Sambon äter samma mat som mig och han promenerar med mig om jag vill det. Han drar med mig ut när jag inte är sugen och om han äter godis så gör han det när jag inte ser. Jag har absolut inga problem med att han äter godis och han behöver inte dölja det men jag tycker kanske inte heller att det är nödvändigt att göra det precis framför mig (förövrigt 9½ vecka utan godis nu).

Min familj, om än på distans, är också ett stöd via kommentarer här, telefonsamtal och sms. Bloggen är ett stöd då ni är rätt många som tittar in här varje dag och lämnar uppmuntrande kommentarer. Bara att ni läser känns bra, jag vet att ni finns där och jag vill gärna göra bra ifrån mig för min egen skull men också för andras.  Det håller mig på banan. Det känns verkligen så skönt att ha allt det stödet och jag är så tacksam!

1 kommentarer

Anna

03 Oct 2013 14:59

Ja, heja heja dig! Så klart att vi viktminskare ska försöka hjälpa varandra med lite stöttning under resans gång.

För egen del går det trögt. Dippen som kom av att det stod klart att det trots vissa tecken (förmodligen hjärnan som spelade mig ett spratt och helt enkelt önsketänkande) inte är någon bebis på väg tog nog hårdare på mig än vad jag trodde att det skulle göra. Att det finns gott om nygravida kompisar runt mig hjälper inte till för humöret. Det är kluvet, det där. Så klart är jag glad för deras skull, men jag kan inte förneka att det finns en liten tagg av avundsjuka också. Jag vet ju att mat (och godis, tyvärr) inte är det bästa sättet att hantera ledsna tankar på men det är så svårt! Nåja, jag ska väl kravla mig upp och ta tag i tillvaron igen. Jag har ju gjort det förut, så jag antar att jag kan göra det igen. Hmmm... det här blev deppigt - förlåt! Tanken var ju att peppa dig! Så: kämpa på Sara! Du är superbra! Kram Anna

Svar: Det kommer alltid dippar och du har din nu men du kommer komma tillbaks starkare :) Du får motivera dig själv med att bara kommer bli bättre (och kanske lättare?) att bli gravid om du går ner mer :)
Tack så mycket! Kram
Sara

Kommentera

Publiceras ej