Sugen!

1kommentarer

Vi bor i en bostadsrätt som vi köpte förra året, i maj. En jättefin 2:a i centrum. Det är nära in till centrums kärna (någon minut gåendes) men ändå så pass bra läge att vi inte störs av nattklubbar, fyllefolk och sådant. Är verkligen nöjd även om plats för ett större matbord hade varit trevligt så att man till exempel kunde bjuda hem hela Philips familj men man kan inte få allt! .. ändå så sitter jag här nu med ett plötsligt och enormt sug att flytta! Jag vill ha något nytt och kanske till och med ett hus.

Att som vuxen flytta frivilligt och inom samma stad trodde jag aldrig jag skulle få ett sug efter. Som ung så har jag flyttat omkring, inom samma stad, en väldigt massa gånger då min kära mamma tycker om variation ;) Blev ju aningen less på att flytta under den tiden. I vuxen ålder har det blivit en hel del flyttningar också men då har det varit till olika städer  eller från en 1:a till en 3:a, från mamma till eget eller från sunkig hyres- till fin bostadsrätt. Ingen flytt som bara är för att, för att man är less eller sugen på variation.

Försökte komma ihåg alla flyttar som jag gjort och kommer upp i 20 stycken om jag räknar de jag gjort själv som vuxen och de med mamma. Har blivit några till flyttar om man räknar de ställen min pappa flyttat till men jag bodde primärt hos mamma under min uppväxt. Känns dock som att det fattas några, minnet är lite trött idag! Hur som helst - 20 flyttar på 28 år. Rätt sjukt! .. och nu är jag som sagt sugen på att flytta igen. Tror dock min sambo tycker det är lite onödigt då vi köpte denna så sent som för 1½ år sen ;) Den som lever får se.

 
 
 
Gamla bilder på vår lägenhet, tagna förra året en stund efter vår inflyttning. Aningen mer stökig idag ;)

1 kommentarer

jenny

22 Oct 2013 10:55

Alltid kul med nytt, testa att möblera om och byta lite färgtema.. kanske hjälper den värsta abstinensen:)

Svar: Haha kanske det, men vi har bytt inredning och detaljer och liknande rätt nyss så jag tror inte sambon tycker det är poppis heller ;)
Sara

Kommentera

Publiceras ej