Tillfällig minnesförlust

7kommentarer

Tvivlar på att jag kommer komma upp i en bra tid imorgon. Sitter här och sörplar te i väntan på att min hårtarbetande sambo ska komma hem från övertiden han jobbar just nu. Han jobbar inom IT och de skulle fixa någon.. server? Hur som helst så verkar det dra ut på tiden då han skulle ha varit hemma redan för 2½ timmar sen men är fortfarande inte på G hem. Känns roligast att vänta in honom innan jag lägger mig så här sitter jag. Har rensat bland mina triljoner bokmärken i firefox, lyssnat på musik och tittat på youtubeklipp. Börjar få ont om saker att göra.
 
På tal om sambon och jobb så börjar han på ett nytt jobb nästa vecka efter 10 års fast anställning på den nuvarande arbetsplatsen. Han ska genom det nya jobbet skickas på utbildning rätt omgående och det var en fyra dagars utbildning med övernattning på annan ort. Min första tanke är shit, hur ska det gå?! Jag är nämligen en hare som aldrig tyckt om att vara ensam hemma över nätter. Sen kom jag ihåg den lilla detaljen att jag, innan jag flyttade ihop med Philip (sambon), bodde ensam i över 1 år. Hade tydligen förträngt det, haha! Så ja, fyra dagar ska jag nog klara.. om jag inte längtar ihjäl mig efter honom vill säga. Första gången i från varandra (3 år om mindre än en månad). Ja, jag är en kärlekstönt <3
 
 
När man inte har något vettigt för sig kan man ta egobilder!
(Hade tydligen inget vettigt för mig tidigare idag heller).

7 kommentarer

Jonna

09 Oct 2013 05:41

Vet precis hur det känns att vara kärlekstönt! Haha :) Min sambo ligger borta ibland i jobbet och ändå ska jag beklaga mig varje gång fast det även går lika bra. Det klarar du galant! När firar ni tre år? Vi har också ungefär en månad dit :) ta hand om dig, du är grym!

Svar: Haha, ja det kommer det säkert gå! :) Vi har 3 årsdag den 5 november! Själv då? :) Tack!
Sara

viktsextiosju.webblogg.se

09 Oct 2013 11:26

Du är så himla vacker!

Svar: Åh tack så snäll du är :)
Sara

Mizca

09 Oct 2013 18:18

Jag är likadan. När jag fick reda på att Jimmy skulle åka till Linköping varannan månad (borta tre-fyra nätter) iomed sina studier blev jag precis likadan som du. Men kom också på mig själv att jag bodde nästan 1.5 år ensam innan jag flyttade till honom.
Sist han var iväg (träningsläger) var iofs bara en natt men då var det rätt skönt att vara ensam .. även om jag för allt i världen önskar han alltid är hemma :)
Du kommer klara det!

Svar: Ja, 1.5år är lång tid att vara rökfri men 3 år är ju ännu längre tid :) Duktig du är. Jag tror att suget på en cigarett kan komma lite då och då och så kommer det nog vara för alltid nu .. men för mig har det inte kommit så många ggr vilket jag tycker är skönt, jag glömmer av det lika fort som "suget" kommer .. =)

Emma

09 Oct 2013 22:58

Sjukt snygg! Du passar jättebra i röda läppar, önskar att jag också gjorde det :)

Svar: Tack vad snällt :)
Sara

Hanna

10 Oct 2013 11:34

Ja, vad är det för läppstift? Supertjusigt!

Svar: Färgen är lite missvisande och just där här är faktiskt mörkare rosa :) .. men det är i alla fall Rimmel Apocalips linjen och färgen är 303 Apocaliptic. Helt fantastisk och sjukt färgstark :)
Sara

Jonna

10 Oct 2013 13:29

Vi får fira våran ensamhet tillsammans nästa vecka för tydligen ska min sambo ligga borta tis-sön..känns lite jobbigt! ;> vi firar tre år den 15e november..ska ni hitta på något mysigt den dagen? :)

Svar: Min åker inte iväg nästa vecka utan han åker den 4e november tydligen.. Inte helt nöjd med den informationen (fick veta det idag) då vår 3 års dag är 5 november som sagt men men vi ska fira helgen innan :) Vet dock inte riktigt vad, förra året bodde vi på hotell över en helg och hade det helt fantastiskt men tror inte det blir något sådant denna gång :) Ni då?
Sara

Jonna

11 Oct 2013 21:57

Jaha..vad surt! Sådär dålig tajming lyckas man nästan alltid ha när det faktiskt är något speciellt som händer. Men låter ju iaf bra att fira lite helgen innan! En hotellhelg vore inte fel, vi ska dock bo på hotell två nätter i slutet av oktober, fast då har vi fullspäckat schema om dagarna. Vi ska nog försöka fira med att ha lugn ensamtid tillsammans, kanske åka bort och gömma sig på ett hotellrum en dag och bara rå om varandra, skulle kännas lyxigt! Tyvärr förknippar man ju allt firande med massa gottemat och mumsa snacks ;>

Svar: Ja det brukar ju vara så men helgen innan fungerar jättebra det också, är ändå en tisdag som är riktiga dagen, bättre att ta firandet på en helg :) Det är skönt med ensamtid tillsammans, kvalitetstid! Är väl det viktigaste, sen spelar det kanske ingen roll vart man är eller vad man gör! Ja, jag håller med.. man förknippar ju det dessvärre med onyttigheter :/
Sara

Kommentera

Publiceras ej