2 september - minus!

9kommentarer

Förra måndagens vikt: 171.8 kg
Dagens vikt: 170.1 kg
En viktminskning på - 1.7 kg!
 
Totalt: - 29.8  kg sen början.
 
 
Nöjd med denna vecka! Två stycken aaaah så nära.. så nära till 160 något och så när till totalt -30 kilo! Nästa vecka tar jag dem!
 
De första fem veckorna är över (har ju satt upp delmål för fem veckorns intervaller, skrev om det här) och mitt mål de första veckorna var att väga 171 kilo (gå ner 8.7 kilo) och det klarade jag med nästan ett kilo! Woop woop. Efter de kommande veckorna är planen att jag ska väga 164 kilo :)
 
Den vikt jag går ner just nu har jag ju gått ner redan innan  (och gått upp igen) men jag börjar närma mig otrampad mark (168.2 är lägsta) och jag är sjukt peppad på det här. Ska bli så fantastiskt att se nya siffror som jag inte sett förr på min viktminskningsresa!

9 kommentarer

Anna

02 Sep 2013 10:02

Hej!
Jag är en ny läsare, som brukar surfa runt lite bland bloggar för att hitta inspiration till min egen viktminskning. Jag är tyvärr inte så flitig med att kommentera men vill bara lämna en rad och säga GRATTIS till ett fint veckoresultat! Snyggt jobbat! Själv började jag på 135,4 kg för nio veckor sedan och i dag visade vågen 121,0 kg. Heja oss! :-)

Jag fortsätter titta in hos dig och hämta inspiration.
Kram från Anna

Sara

02 Sep 2013 10:13

Anna - vad kul att du tittade in och att du kommenterade! :) Tack! Är jättenöjd med veckans resultat!

Wow, riktigt bra jobbat! Grattis till dig också! Kör du på någon speciell diet eller bara bra kost och motion? :)

Du är så välkommen tillbaka! :)
Kram Sara

Mizca

02 Sep 2013 10:39

Vad roligt med din viktnedgång, jätteroligt. detta måste jag ju följa :D

Svar: Tack så mycket. Dem går att beställa, om du vill köpa =)

Anna

02 Sep 2013 10:51

Tack för gratulationerna!

Jag har viktminskat förut (har viktpendlat extremt mycket och nu gått upp ca 40 kg under och efter graviditet) och då använt mig av att räkna kalorier och ätit mycket lättprodukter. Den här gången använder jag i stället mig av GI. Det har varit väldigt effektivt hittills men de senaste tre veckorna har det verkligen planat ut. Man kan ju hamna på platåer och jag försöker hålla ut men funderar mycket på om det kan vara så att kroppen har vant sig vid GI-metoden och att jag måste byta metod för att få bättre resultat igen. Det vore dock väldigt synd tycker jag, eftersom GI funkar väldigt bra för mig att kombinera med resten av familjens mat. Min man (som är normalviktig och inte behöver gå ned i vikt) och jag har en 2,5 år gammal dotter och vi vill inte att hon ska äta lightprodukter och fettsnålt utan "vanlig mat". Jag kan då äta samma som de gör och utesluta ris, pasta, potatis etc. och i stället lägga till grönsaker, linser, fullkornsprodukter etc. Det är dels enklare, men känns också viktigt för mig eftersom det då inte blir så tydligt i förhållande till vår dotter att jag bantar. Jag är livrädd för att förmedla en "hang-up" kring vikten till henne. Hon är ju fortfarande liten men börjar bli så oerhört medveten om det mesta som sker runt henne och ett sunt och bra kroppsideal med goda matvanor känns viktigt för mig att ge henne. Jag tänker dock dagligen på alternativet att kanske ta en period med pulverdiet, för att skynda på viktminskningen. Vi vill gärna ha fler barn och jag ska väl helst vara under 100 kg innan vi påbörjar det projektet. Jag är dock 38 år gammal, så tiden börjar kännas lite knapp... Lite stressigt med andra ord.

Det här blev ett långt svar, förlåt! Ett kort svar på din fråga är att ja, jag kör GI och motionerar med crosstrainer (30 min) ungefär varannan dag och 30 minuters promenader övriga dagar. Dessutom jagar jag en busig 2,5 åring. :-)

Ha det så bra! Jag fortsätter titta in hos dig!
Kram Anna

Sara

02 Sep 2013 11:20

Anna - Ja det låter ju helt klart som att du har hittat din metod med GI och jag förstår verkligen att du vill fortsätta på den banan i och med dina förklaringar! Jag tror nog att du kan fortsätta med metoden och att det är en tillfällig platå eller liknande du hamnat på. Kanske göra små förändringar i din kost fast ändå hålla dig till GI kan hjälpa? Låter väldigt sunt med dina tankar kring din dotter. Är nog med fokus på vikt från media och omgivningen, barn behöver inte det från hemmet också :) Jag tror det kommer gå jättebra för dig, du har ju redan kommit en bra bit på vägen! :)

.. och det är bara roligt med långt svar! :D
Kram Sara

Mizca

02 Sep 2013 11:22

Svar: Tack för receptet, måste kollas in =)

Men oj, vad roligt. Det visste jag inte. Vad skoj, nu vart jag glad. Synd du inte kommenterat (fast det kanske du har och jag inte svarat eller hunnit kolla igenom din blogg) så jag tidigare kunde börja följa. Jag gillar att se hur folk lyckas, kanske för att jag själv inte gör det :D

Therese

02 Sep 2013 13:05

Hej! Vilket härligt resultat! Bra jobbat!
Hittade hit tack vare ditt avtryck i min blogg ;) Jag kommer nu att följa din resa.
Är det ok att jag länkar dig under rubriken bloggar jag följer?
Fortsätt kämpa, superbra!

Sara

02 Sep 2013 13:09

Therese - Tack! :) Vad kul att du vill följa och det går jättebra att länka mig där! :) Följer också din blogg sedan några dagar nu!

Ann-Sofie

02 Sep 2013 19:14

Kör hårt Sara!!!

Kommentera

Publiceras ej