9 september - veckans vikt

8kommentarer

Förra måndagens vikt: 170.1 kg
Dagens vikt: 169.7 kg
En viktminskning på - 0.4 kg
 
Totalt: - 30.2  kg
 
4 hekto, ja det var kanske inte det roligaste av resultat. Matematiskt går det inte alls ihop men tydligen kan inte min kropp matte. Jag misstänker att det är på grund av ökade promenader, min kropp blir alltid så paralyserad när jag börjar röra på mig (låg ju i soffan hela förra veckan och mådde dåligt). För när det gäller både mat och motion så har jag skött mig. Fortfarande inga mackor, inget sött eller liknande.
 
MEN.. till det positiva. Jag har nu (återigen) gått ner över 30 kilo! Jag har fått en ny andra siffra (160 något) och jag har sen nystarten gått ner prick 10 kilo (6 veckor).

8 kommentarer

Mizca

09 Sep 2013 12:04

Grattis! Jag blir så glad när jag läser om dina framsteg.

Svar: Jag håller med, borsten är bäst. Behöver bara ett eller några drag beroende på hur stor nagel man har medan med andra måste man dra och dra och dra och det blir ojämnt.
Jag vill också ha fler isadora =)

Svar: Tack :) Det känns skönt när det går framåt (även om jag gärna hade haft ett roligare resultat denna vecka ;))
Sara

Ann-Sofie

09 Sep 2013 12:18

Alla minus är bra! Man hamnar alltid på platåer. Minus Är bra! Jag hejar på dig! Du säger det själv - över 30kg!!

Svar: Ja, alla minus är ju bra så klart men man vill ju alltid lite mer :) Tack! Ja - 30 är superbra!
Sara

Moa

09 Sep 2013 12:44

Men -4 hekto är ju bra. Allt minus är bra och det är bara att fortsätta kämpa. Du är grymt duktig!

Svar: Ja, det är ju framsteg i alla fall! :) Jadå jag kämpar på och hoppas på roligare resultat nästa vecka! :) Tack!
Sara

Anna

09 Sep 2013 12:58

Grattis till minuset! Jag förstår att det kan kännas frustrerande att det inte går superfort och kanske framförallt att ditt jobb i veckan inte riktigt avspeglar sig på vågen. Det är vid sådana tillfällen som jag har som allra lättast för att "trilla dit". Jag har lätt för att tänka "Det lönar sig ju inte att jag bantar" och falla in i gamla vanor. Men håll ut! Jag har haft några trista veckovägningar i rad nu (kring 0,6 kg per vecka) men så plötsligt i morse var det minus 1,6 kg sedan förra måndagen och helt plötsligt är jag nästan ikapp min viktminskningsplan. Så, försök hålla ut! Det allra största framsteget är ju det du själv skriver: inga mackor (en av mina allra största laster också) och inget sött. Det är en förändrad livsstil och egentligen värt att fira mycket mer än vad det står på vågen. Nu tar vi nästa tiotal - heja oss! :-) Kram Anna

Svar: Tack :) Ja, jag håller med dig, det är vid sådana här tillfällen som jag förr fallit tillbaka till mina gamla vanor men jag känner mig så sjukt motiverad och peppad nu så är inte orolig för det :)
Grattis till ditt fina minus idag! :)

Ja nu tar vi nästa tiotal! Längtar! :)
Sara

Gentle Giant

09 Sep 2013 14:41

Bra jobbat! Peppande att komma förbi de där siffergränserna!

Hoppas matplaneringen går bra! Jag förstår vad du menar med inspirationen som uppstår när man gör bra val. Jag flyttade nyss och har inte släppt in något 'dåligt' innanför dörren. Det blir som en helt annan känsla och stämning. ;)

Svar: Ja, det känns riktigt härligt att vara på 160 något nu! :)
Matplaneringen gick bra, kom på en sista maträtt till slut :)
Sara

Klas

11 Sep 2013 09:04

Nr 1 ! kör hårt Sara !

Svar: Haha tack :p I will! :)
Sara

Linda

12 Sep 2013 12:55

Grattis till dina -40 kg och hela 10 kg på 6 veckor är ju kanon! Kämpa på!! Kommer följa dig!
Kram

Linda

12 Sep 2013 12:55

Grattis till dina -40 kg och hela 10 kg på 6 veckor är ju kanon! Kämpa på!! Kommer följa dig!
Kram

Kommentera

Publiceras ej