Angående godis

5kommentarer

Det här är 8e veckan utan godis, chips, fika osv. (dock inte popcorn som jag äter om lördagarna). Jag känner för det mesta inte mig sugen på det längre även om det varit någon fredag då jag varit sugen på en chokladboll. Jag tycker egentligen inte att man behöver utesluta sådant för resten av sitt liv utan jag tror på att man kan äta en liten mängd en dag i veckan (eller mer sällan). Jag går ju inte efter någon speciell diet utan jag försöker mer ändra mina vanor, mitt tankesätt och försöker leva lite som jag vill leva i framtiden. Att jag införde godisförbud nu i början av nystarten var mest för att jag ville sockeravgifta mig efter en sjukt godisrik sommar och för att jag ville kickstarta viktresan igen.

Problemet nu är att jag inte vet när jag själv tycker det är okej att föra in en liten mängd gottis igen. Jag vill inte äta för att jag känner det där och då. Jag vill inte göra något ogenomtänkt eller bara för att jag är sugen den sekunden. Då känns det som att jag har tappat kontrollen. Jag vill istället, när den tiden kommer, bestämma att den här helgen är det ok att äta OM jag vill och så får jag se hur det känns på helgen.

Fast det känns lite som att jag failar då. Tappar (snart) 8 veckor av kontroll. Jag vet inte och jag vet inte om ni förstår vad jag menar? När är det okej? Får fundera vidare på det!

5 kommentarer

Mizca

18 Sep 2013 11:23

Vad skönt att vara utan godis så länge! Starkt jobbat!

Svar: Ja, verkligen! Fast jag tyckte det var lite jobbigt att bo ute i Söndrum ändå, för man var tvungen att ta bussen för att handla (om man ville handla på annat än Lidl, som jag bodde granne med) eller för att komma in till centrum. För att promenerar 1 mil fram o tillbaka varje gång gör jag icke..
Nu har jag gångavstånd eller cykelavstånd till centrum, tar 5-7 minuter till centrum på cykel!

Var det pga din sambo som du flyttade från Norrland till Halmstad?

Mizca

18 Sep 2013 11:54

Svar: Ica Maxi är väldigt bra ute på Flygstaden och jag gillar Willys vid högskolan :)
Tog bussen dit emellanåt när jag ville ha nåt speciellt eller så .. när jag skilde mig tog maken bilen så jag har fått åka mkt buss och promenera :)
Träffades ni via internet?

Jenny

18 Sep 2013 12:16

Vad duktig du är vart utan sötsaker i 8 veckor.
Själv har snart klarat första veckan.




Svar: Första veckan är ju den jobbigaste så bra gjort! :)
Sara

Mizca

18 Sep 2013 13:48

Svar: Vad trevligt :) Det känner jag igen, tror jag frågat en gång tidigare :) Hehe..

Har du bott länge i Halmstad?

Mizca

18 Sep 2013 14:13

Svar: Minnet sviker ibland :)
Då pluggar du på högskolan förmodar jag? Jag har jobbat i tradecenter.. 18e våning :) Jäkla utsikt.

Kommentera

Publiceras ej