Att göra någon lite gladare

3kommentarer

Jag tycker om att göra och ge småsaker för/till mina nära och kära och hade jag bara haft mer pengar hade jag gjort mer. Nej jag vet också att allt inte behöver kosta pengar men när majoriteten av ens nära och kära befinner sig 145-170 mil bort (utspridd familj) så kostar det oftast något. Visst kan man skicka ett sms eller ringa dem men det är inget utöver det vanliga.
 
Surfade runt på nätet för någon vecka sen och hittade diplom på en sida. En del var rätt underhållande, vad sägs om diplom för: världens bästa raggare, bästa samlag, idiot, misstag eller succe? Fast det var ju kanske inte riktigt de diplomen jag drogs till utan jag köpte två stycken "världens bästa syster" och en "världens bästa mamma". 25 kronor styck och de ser riktigt fina ut tycker jag. Ja visst man kan göra det i datorn själv men jag ville ha dem på hårdare papper!
 
Ska skicka iväg dem ikväll så får jag hoppas de gör mina systrars och mammas dag lite gladare :)
 
 
 
Täckte över systerdiplomet överst då det står namn och beskrivning och lite allt möjligt där under, haha :)

3 kommentarer

Mizca

03 Sep 2013 18:25

Det där var en fin idè som jag mer än gärna hakar på. Skall kolla in sidan :) Men det blir ju svårare att skicka världens bästa syster om man har två, för vem av dem är bäst? Hihi!! Även om man förstår innebörden.

Svar: Oh, shit. 145 mil lät väldigt långt. Hur ofta träffades ni? Hur kom ni i kontakt med varandra från början? Hur länge bodde ni så innan ni flytta ihop? (sorry, många frågor men jag är en nyfiken person)

Jag gjorde faktiskt en matlista i förmiddags inför nästa vecka, bara för att liksom och jag ser fram emot den veckan för det är så goda saker jag lagt till. Eller, jag hoppas det iallafall :) Tack för tipset och inspirationen.

Mizca

03 Sep 2013 21:58

Svar: Smart att ordna med diplomen sådär!

Hehehe! Absolut ingen bra kombination. Även om jag tyckte det lät väldigt tidigt och oigenomtänkt så måste det ha funkat väldigt bra iomed att ni fortfarande är sambos ;) Det gäller att våga ta steget. Hehe.

Internet är bra för man träffa väldigt mycket intressanta människoa och nån av dem så pass intressant att man faktiskt vill mer och det tycker jag är trevligt. Träffade min sambo via internet också :) Men vi bodde "bara" 10 mil ifrån varandra, mer överkomligt. Men eftersom han hade mkt inplanerad vissa helger så kunde det ibland gå tre veckor mellan gångerna vi sågs och det tyckte jag var skitjobbigt även om andra kunde ha det värre. Jag var rätt skonad ifrån det där!

Sophie

09 Sep 2013 22:19

Det gjorde verkligen min dag.. Finaste diplomet jag fått :)

Kommentera

Publiceras ej