Bättre än godis i alla fall

3kommentarer

Okej att jag inte följde matplaneringen till punkt och pricka helgen som var. Det är okej. Jag åt fortfarande betydligt mindre än vad jag får äta för att stå still i vikt! En sak som jag är nöjd över är att det var med mat jag unnade mig/fuskade (vad man nu vill säga) och inte med godis och liknande. Äta middag skulle jag ju göra oavsett och nu blev det bara en mer kaloririk måltid. Godis hade jag inga kalorier planerade för och godiset hade antagligen inte ersatt middagen så då hade det blivit middag + godis vilket mest troligt hade slutat i mer kalorier än Sibyllamålet.
 
Nåväl, nu är det historia! Något som inte är det är dimman av matthet, hosta, och snörvel som lagt sig i lägenheten. Sambon är sjukskriven idag och det känns alltid lite skumt (trevligt men skumt) att han är hemma på vardagarna. Jag är ofta hemma om jag inte har någon föreläsning men det är ju inte mycket tid som spenderas i skolan. Blir som dagvild när han är hemma.
 
Har för övrigt tillbringat min morgon med att titta på ett avsnitt där det var ett stort bröllop. Inte helt smart då jag redan var täppt i näsan innan. Snyft. Tycker någon jag känner kan gifta sig (för här verkar det inte hända mycket på den fronten! :P).
 
... Nu, sängen och vila. Trött!

3 kommentarer

Linda

23 Sep 2013 13:54

Hej. Har läst här ett tag nu o jag är verkligen imponerad av vad du lyckats med o din motivation! Jag undrar om du räknar kalorier eller om du liksom bara kör på?

Svar: Hej, kul att höra! :) Förr räknade jag varenda lite kalori jag stoppade i munnen. Nu försöker jag mer ha tänket. Vissa saker räknar jag (och väger) andra kör jag på känsla. Tänker försöka köra vidare på det spåret, mer på känsla, ett tag och se om det fungerar. Börjar det gå sämre eller åt fel håll får jag kanske börja räkna mer noga igen :)
Sara

Mizca

23 Sep 2013 13:57

Svar: Jo, men visst är det så men det är jättesvårt att själv se sina egna fel och brister. Man är väldigt snabb med att klandra sin sambo. Det var det jag menade, han gör fel men det är kanske inte enbart han som gör det, jag kanske är för snabb i min reaktion ... Det är bra man iallafall kan prata om det.
Det gick inte i mitt äktenskap med han jag var gift med.

Mizca

23 Sep 2013 14:24

Svar: Jag håller med. Även om man kanske inte alltid förstår är det ändå viktigt att prata om saker och ting.

Kommentera

Publiceras ej