Bita ihop

3kommentarer

Efter att ha funderat på det, läst era kommentarer, lyssnat på sambon, läst på nätet osv så har jag bestämt att jag ska fortsätta med promenaderna. I alla fall någon vecka till och sen får jag utvärdera det då.  Ska dock göra lite ändringar här och var. Ska dra ner på mejeriprodukter (inte sluta helt) och istället lägga in mer ägg och gröt och eventuellt något annat. Jag ska börja dricka mer vatten än vad jag gör idag (okej, jag ska VERKLIGEN försöka göra det i alla fall).

Jag ska kolla om jag  kan använda pulsklockan som jag gav till sambon i present förra året (som han aldrig använde) och kan jag använda den ska jag se om det är något för mig. Jag tänker att det kan vara bra att ha vilodagar i slutet av veckan så jag tänker ha vila åtminstone lördag, söndag men kanske även fredag (då jag åtminstone inbillar mig att jag väger mer då jag har ondare i kroppen). Tänker mig promenader måndag-torsdag då (ev fredag). Jag funderar även på att ta multivitamintabletter då jag läste någonstans att det kan vara positivt för viktnedgång. Nästa vecka ska jag också utesluta pasta, ris och potatis de flesta dagarna och istället ersätta de med grönsaker.

Nej jag är inte helt överlycklig över situationen men jag får väl bita ihop och hoppas på att det kommer löna sig i slutändan. Jag känner faktiskt redan nu att det är mycket enklare att promenera och jag är inte lika andfådd när jag gått upp för monstertrappan på jobbet.

När det gäller promenader så går jag så snabbt jag kan och orkar. Jag kan fysiskt sett inte gå snabbare än så (i längre än 100 meter kanske). Jag är andfådd när jag går men kan prata, inte så att jag tjattrar på som vanligt men jag får fram ord ;)

3 kommentarer

Moa

14 Sep 2013 19:01

Jättebra att du bestämt dig för att fortsätta lite till. Hoppas dina små förändringar hjälper :) Om inte så är det bara att fortsätta en vecka till. Förstår att det är jobbigt när vågen står stilla. Men du får se det positiva om du tappar cm också :) Fortsätt bara kämpa så kommer du gå ner.

Svar: Ja.. och fungerar det inte ändå så får jag väl se om det finns andra saker jag kan ändra på :)
Sara

Sophie

14 Sep 2013 22:02

Bra tänkt att fortsätta motionera! Det är det rätta alla gånger och precis som du tänker så måste du låta dig själv ta vilodagar. Du kommer att gå ner i vikt. Försök att tänka på sånna saker som att du orkar mer, det är ju värt hur mycket som helst. Och jag vet att det är kilon du vill ha bort men i slutändan så är det ju hur kroppen ser ut i spegeln som du vill förändra så jag tycker ändå du kan hålla koll på centimeter också om det är där det syns snabbare, för det syns verkligen mycket på dig redan nu! Saknar dig!

Svar: Saknar dig också :)
Sara

Sophie

14 Sep 2013 22:02

Bra tänkt att fortsätta motionera! Det är det rätta alla gånger och precis som du tänker så måste du låta dig själv ta vilodagar. Du kommer att gå ner i vikt. Försök att tänka på sånna saker som att du orkar mer, det är ju värt hur mycket som helst. Och jag vet att det är kilon du vill ha bort men i slutändan så är det ju hur kroppen ser ut i spegeln som du vill förändra så jag tycker ändå du kan hålla koll på centimeter också om det är där det syns snabbare, för det syns verkligen mycket på dig redan nu! Saknar dig!

Kommentera

Publiceras ej