Den opedantiska rör på sig :)

0kommentarer

Jag är inte den mest pedantiska människan. Att ens nämna ordet pedant i anslutning till mitt namn är att pusha ödet. Jag kommer från en familj av pedanter men den genen verkar ha hoppat över mig, totalt. Detta till min sambos stora förtret, haha :) Idag blev det dock storstädning, vilket var som ett halvt träningspass i sig så det gjorde ju dubbel nytta, och jag måste väl säga att det känns fantastiskt när det är fint och städat. Förstår inte varför jag glömmer den känslan så fort bara! Får försöka börja städa mer och oftare och se på det som små träningspass så kanske det motiverar mig mer? ;)

På tal om träning eller mer specifikt motion så har det blivit väldigt lite motion denna vecka, i  måndags blev det två promenader. Nu beror det ju på att jag varit sjuk men det känns ändå rätt trist och jag vill gärna komma igång med promenader igen nästa vecka trots att jag fortfarande har problem med min förkylningsastma (blir andfådd för ingenting, trött i kroppen då jag vaknar varje morgon med andnöd osv.. ).

Avslutade i alla fall den här veckan med en kortare promenad på 24 minuter (404 kcal brända) alldeles precis. Kändes förvånansvärt skönt att röra på sig. Jag känner mig faktiskt betydligt starkare i kroppen nu än vad jag gjorde för bara fem veckor sen (trots att den inte är 100% frisk!!) och oändligt mycket starkare än vad jag gjorde för snart 30 kilo sen! Yay.

Kommentera

Publiceras ej