För liten hjärna för att jonglera allt

3kommentarer

Det är sjukt hur mycket tid man spenderar på att tänka på vikten, maten och allt som rör viktminskning. Känns ibland som att det är det enda jag har att prata om, det är det enda jag tänker på och det enda som jag fyller min dag med. Lite halvt omotiverad med skolan för stunden för jag har inte gett det nog med tid, varför? Jo det enda jag tänker på är..  viktminskning. Känner mig smått besatt! Haha. Nej men seriöst, måste dra ner på viss besatthet över det och lägga lite mer effort på skolan. Är ju för tusan tredje och sista året, kan inte börja slacka där nu! Jag har visserligen alltid varit segstartad men när jag väl börjar så gör jag det ordentligt. Kanske bara ovanligt lång segstarts period nu?..  Tur det är halvfartskurser (visserligen två så det blir ju 100% ändå). Lite ångest över att jag inte har koll på läget angående skolarbetet för stunden. Skärpning!

3 kommentarer

ida

25 Sep 2013 22:03

Förstår känslan, jag blir likadan. Vad är det du pluggar?

Svar: Utbildningen heter socialt arbete - ledning och organisering. I stort så är det en utbildning som ska leda till jobb som chefer inom socialt arbete (äldre och handikappsverksamheter t ex). Får dock se om det är den banan jag tar i slutändan eller om det blir något annat där jag ändå har nytta av utbildningen :)
Sara

Moa

25 Sep 2013 22:47

Jag känner precis likadant, mesta fokus på viktminskningen. Men på något vis tror jag att man måste vara lite besatt för att kunna fortsätta med viktminskningen. Dock inte så att det tar över ens liv.
Nä, nu kändes det lite rörigt, men hoppas du förstår vad jag menar :P

Svar: Jo jag tror också man måste bli lite besatt för att hålla igång viktminskningen :) Får bara se till att det inte går ut över skolarbetet :)
Sara

Ida

26 Sep 2013 08:03

Låter som en schysst utbildning! Har själv funderingar på att jobba inom äldre- och handikappomsorg. (Intresseklubben antecknar)

Svar: Ja det är en rätt intressant utbildning. Dom har skapat utbildningen för att det finns ett behov på marknaden av rätt utbildade chefer inom det området. De flesta chefer idag är socionomer (eller liknande) och de har inte någon direkt ledarskapsutbildinng :)
Sara

Kommentera

Publiceras ej