Gårdagens mat 31 augusti

2kommentarer

Lördag den 31 augusti

Frukost/Lunch - Päronkyckling med sting (rester från veckan)

Mellis - 50 gram äppelmos

Middag - Nötytterfilé med actifrypotatis, morots"tzatziki" (gjord på morot, 5% creme fraiche, vitlök, salt och peppar),  bea (pulversås utan tillsatt smör) och en grönsallad.

Morots"tzatzikin" var kanske inte min favorit, vet inte om det beror på valet av mejeriprodukt, min personliga smak eller om det faktiskt bara är en dålig idé ;)

 
Så här ser actifryapparaten ut. Den "friterar" med mindre än en msk olja. Vi använder 1 tsk- ½msk.
 
 
Färdigt, fast igår var vi lite otåliga. Brukar vänta så de får lite mer färg.
 
 
Morots"tzatzikin"...
 
 Lördagsgott -30g Popcorn med coca cola zero

2 kommentarer

Viktsextiosju

01 Sep 2013 15:43

Morots-tsatsiki? tell me!! =)

Sara

01 Sep 2013 15:56

Viktsextiosju - Valfri mejeriprodukt, jag hade 5% fraiche men är nog bättre med minst 8% sådan eller yoghurt tror jag. Vitlök efter smak och samma med salt och peppar. Vi skar moroten i pyttepyttesmå stavar men jag tror det blir bättre om man river dom på det grövsta :)

Inte min favorit men med ändringar kanske det blir godare :)

Kommentera

Publiceras ej