Gomorron!

0kommentarer

Klev upp redan före 8 idag (vaknade av att sambon donade i lägenheten innan han for till jobbet). Jag brukar inte kliva upp så tidigt då jag är väääldigt morgontrött (nej det är alltså inte så att jag kliver upp tidigt varje morgon och lägger in gårdagens mat utan de är för det mesta tidsinställda inlägg då jag sett att många är inne rätt tidigt på morgonen och det är ju kul om det finns ett inlägg här väntandes då!).
 
Speaking of it.. mitt alarm ringde just här bredvid mig så det är ju inte så att jag sover bort halva dagen men 9 känns lite mer humant för morgontrötta mig!
 
Sitter i soffan med täcket (frusen morgon) med datorn i famnen och en portion gröt bredvid mig. Riktigt sjukt men jag börjar uppskatta gröten (med äpple i då - annars är det ett no no). Trevligt att få något varmt i sig och det känns mer kärleksfullt än att bara hälla upp ett glas/skål yoghurt i all hast. Med gröt så läggs mer möda ner (även om det går hyffsat fort ändå) så det känns som att det blir lite godare bara på grund av det! ;)
 
För övrigt gjort 4 dagar utan pasta, ris och potatis och saknar det inte alls. Linstillbehöret vi hade i förrgår var bland det godaste jag ätit och gårdagens blomkålsris funkade fin fint! Som sagt - jag ska inte sluta äta pasta, ris och potatis helt utan ville bara köra en vecka utan för att se hur det är (och för att testa nya roliga recept). Ikväll blir det nog ett avbrott från det då vi är bortbjudna på middag.. eller ja jag vet ju inte att det blir ett avbrott men jag kan tänka mig att det serveras pasta, ris eller potatis men vi får väl se! Inte hela världen hur det än blir :)
 
 
Sambon tog en bild på mig igår.
 

Kommentera

Publiceras ej