Grönsaker

1kommentarer

Dagens inköpslista till veckohandlingen dominerades av frukt och grönsaker. Det blir bara mer och mer inköp på den avdelningen för varje vecka som går och sambon undrade om vi hade blivit vegetarianer eller vad är som händer (på skoj då, vi äter ju mycket kött ;-)).
 
Jag har alltid tyckt om de flesta grönsakerna men det har helt klart blivit mer på sista tiden. Grönsaker som jag aldrig tyckt om finns det dock, aubergine och zuccini är två av dem. Jag önskar verkligen att jag tyckte om just de två då det känns som att det finns så mycket att göra med dem, speciellt om man vill ersätta pasta/ris/potatis med grönsaker. Får kanske ge det en chans igen så småningom. Jag menar jag tvingar ju i mig lax, lite zuccini borde ju gå då.. haha :)
 
Om ni har några bra grönsaksrätter att ha som tillbehör så dela gärna med er!

1 kommentarer

Smulan

01 Oct 2013 05:40

Grönsaker är gott:-)
Aubergine gillar inte jag dock, den ger mig ont i magen också.
Men zucchini är gott. Vi brukar grov riva den och ha i köttfärssås, andra såser tex om vi gör nån sås med creme fraiche eller minimat. När man gör så, så blir såsen tjockare. Funkar som en slags redning eftersom zucchinin smältet bort nästan helt. Man kan se spår av skalet det är allt:-)
Du har förresten lockat mog och maken med er potatis i er actifrye maskin, så nu har vi beställt en också, haha. Ska bli kul att prova. Ska testa min öre bakade potatis, mums!
Ha det bra!

Svar: Får prova experimentera lite med zucchinin ser jag. Det där med att ha det i sås (och att den blir lite tjockare av det) lät spännande. Haha, vad kul att ni beställt en. Vi är supernöjda med vår och alla som ätit mat hos oss när vi använt den gillar den också! Ja resultatet i alla fall ;) Hoppas ni blir nöjda!
Sara

Kommentera

Publiceras ej