Lugn dag

2kommentarer

Idag är och blir en lugn dag för mig. Kroppen känns tung och ond (knät gör riktigt ont bland annat) och jag känner mig rätt trött. Sitter nu och försöker färdigställa matlistan för denna vecka, en maträtt kvar som jag inte kan komma på, tänkte surfa runt på lite olika receptsidor alldeles strax i jakt på inspiration. Efter det blir det att skriva inköpslista.

Måndag innebär ju veckohandling som alltid. Jag älskar att veckohandla, det känns så grymt gjort när man aktivt gör bra val i affären. Stärkande! Sen är det roligt när kylen är fylld med bra saker efteråt också, mycket roligare med matlagning då.

2 kommentarer

Mizca

09 Sep 2013 15:34

Har faktiskt börjat på vår middagslista som jag skrev förra veckan tack vara dig.
Och jag lagade faktiskt första rätten idag, känns bra.

Mizca

09 Sep 2013 15:44

Svar: Det märker vi helt enkelt.
Vi har gjort såhär tidigare men det var innan semestern och när min sambo blev ledig från jobbet och vi åkte iväg till Öland två veckor så sket det sig. Nu är det nog dags att börja igen. Blir ju billigare, man slipper åka och handla och man vet vad man skall äta.

Kommentera

Publiceras ej