Ovant med mättnad

1kommentarer

Avrundade gårdagen med en kvällspromenad på 37 minuter. Vi hade planerat att gå en promenad men vi hade kanske inte planerat att starta den just efter 23 på kvällen. Igår efter middagen började jag må halvskumt. Vet inte om det beror på att det var lite större portion än jag ätit de senaste veckorna (inte massiv men lite större då vi inte ätit så mycket innan under dagen och jag var sjukt hungrig) eller om det är för att jag åt för snabbt eller om det är för att sambon råkade hälla i liiite för mycket olja i actifrymaskinen när han gjorde potatisen. Äter inte direkt så mycket fett nu för tiden. Tänkte blåsa av promenaden men kände att det vore skönt att röra på sig lite och det gick bra som tur var.
 
Det känns för övrigt skumt att bli sådär proppmätt som jag blev igår. Jag har inte riktigt vant mig vid att bli mätt. Mättnad är inte något jag brukade känna förr. Jag har alltid kunnat trycka i mig hur mycket som helst utan att känna att jag fått nog. Samma sak med plockgodis (som är lite av min last här i livet). Jag kunde aldrig förstå hur alla omkring mig började må illa när de ätit en viss mängd plockgodis tills förra året efter att jag gått ner ca 20 kilo och vi åt plockgodis en lördag.. och jag började må illa efter en viss mängd. Tror aldrig jag känt mig så normal som den lördagen, haha.

1 kommentarer

Gentle Giant

08 Sep 2013 15:21

Hej Sara!
Jag har precis hittat till din blogg och vill bara gratulera dig för de goda resultat du fått från ditt arbete hittills! Jag kommer att följa dig och ser fram emot att ta del av din väg mot dina olika mål.

/Gentle Giant

Svar: Vad kul att du vill följa min resa! :) Tack tack!
Sara

Kommentera

Publiceras ej