Övervinna hjärnan

3kommentarer

Så idag efter över 2 år testade jag att gå hem från skolan för första gången. Jag är ju sån här att jag tror att saker och ting är mycket jobbigare (och längre) än vad det är i verkligheten. Avståndet till skolan kändes som en mil (ja kanske inte så långt men betydligt fler km än vad det är på riktigt) så jag har bara uteslutit möjligheten att kunna gå den distansen och buss har varit mitt självklara val. När jag hade 500 meter kvar så kom sambon och Sune gåendes mot mig så promenerade lite extra med dem genom en park innan vi gick hem och värmde matlådorna. Är nog egentligen kring 2.5 km från skola till hemmet men i och med rundan genom parken blev rundan 2.98 km på 39.minuter och 50 sekunder (658 kcal brända).Fick dock lite känningar i utsida ben vilket jag haft förr också, benet stelnar som till och det gör ont. Efter km 2 så blev det lite bättre i alla fall men känner av det nu när jag sitter ner också så ska försöka vila benet några timmar nu.
 
 
 
Får inspireras av Sune och vila lite.

3 kommentarer

Mizca

12 Sep 2013 13:53

Svar: Han är på jobbet så har inte sett den ännu, men jag vet att han läser min blogg så han lär ju upptäcka det inom kort.

Så var det för mig för ett tag sen också, när jag inte tänkte på det eller gjort något speciellt rasade kilo efter kilo men så fort jag tog tag i det, tänkte på vad jag åt och promenerade/gymmade så hände nästan ingenting. Men jag tror det är för att kroppen måste vänja sig först eller nåt. Vad sa dietisten om det då? Fick du några tips på hur du kan göra?

Jenny

12 Sep 2013 16:57

Bra jobbat med promenaden! :) Är det på utsidan underbenen du får ont? Så har jag också ofta, haft länge nu. Ibland redan efter 10 min promenad, grr!!

Svar: Ja det är precis där. Som att det krampar eller stelnar till och gör ont. Så drygt!
Sara

Mizca

12 Sep 2013 22:46

Svar: Jag förstår det där med äggen, jag är likadan. Fast jag äter sällan frukost över huvudtaget .. =(

Kommentera

Publiceras ej