Promenadernas fördelar!

8kommentarer

Det här med promenader. Oavsett vad jag tjatat om de tidigare och velat hit och dit så är jag fascinerad över hur snabbt det ändå känns i kroppen att något händer. Nu menar jag inte vikt eller hur jag ser ut utan hur jag känner mig starkare. Det känns som att jag har mer "go" i benen, att dom orkar betydligt mer och så märks det ju att min grundhastighet har ökat. Jag är ju inte många veckor in i promenerandet (tror det här blir fjärde, har ju gått ner nästan all vikt av bara kostkontroll) och det känns redan så här så det ska bli riktigt spännande att se hur kroppen känns om ytterligare fyra veckor!. Det enda negativa är väl om man nu får smutsa ner inlägget med något sådant att mitt knä gör mer ont nu än för fyra veckor sen. Jag hoppas det "går över" (i alla fall till att göra lite mindre ont) ju mer det blir van vid promenaderna.
 
En annan sak är också när det gäller längden. Förr har jag alltid tyckt det känns kämpigt att komma upp i ens 30 minuter, det var en mindre evighet och jag gick och gick och det blev aldrig 30! Nu så är 30 oftast avklarat på ett kick. Ja tiden bara flyger fram när jag går nu. Känner inte alls samma känsla som förr. Skönt!

8 kommentarer

Mizca

18 Sep 2013 10:03

Svar: Nånting brukar man behöva när man åker dit, nya byxor, ny tröja, lite underkläder, saker till barnen eller nån ny elapparat som är billigare där än på andra ställen och så fyller man vagnen med saker man inte behöver :)

Mizca

18 Sep 2013 10:11

Svar: Läste nånstans (troligen i deras blogg) att dem tänkt till lite mer gällande de stora storlekarna, så får hoppas det är lite mer ungdomliga kläder också :) För det är ju inte enbart äldre som har hull :)
Nu är man där inte så ofta, kanske en gång om året (blir ev inför julen om pengarna finns) men när jag gick på gymnasiet kunde man åka dit om man slutade tidigt.. Jag bodde tre mil ifrån o hade klasskamrater därifrån ..

Mizca

18 Sep 2013 10:28

Svar: Fast jag tror ju att man köper mer "saker-jag-inte-behöver" om man åker dit mer sällan och har mer pengar att shoppa för än om man åker dit titt som tätt för att köpa det viktigaste =)
Jasså, det har jag inte förstått. Vart bor du om man får fråga?

Mizca

18 Sep 2013 11:03

Svar: Men åh! Synd jag inte träffade på dig för ett år sen då, jag flyttade nämligen ifrån Halmstad :)
Bodde som inneboende i Söndrum, i vilket område bor du?

Mizca

18 Sep 2013 11:10

Svar: Trevligt!
Då är det ju inte långt utifall vi får för oss att ses nån gång :) Är ju i dem trakterna (falkenberg) emellanåt då mina föräldrar bor kvar ..

Gentle Giant

18 Sep 2013 21:20

Så härligt att läsa och bli påmind om själv. För det är ju de där känslorna som är grejjen! ;) Att känna att man orkar och att at man har lust. Det är välbefinnande! Här kryper vikten sakta, men kondisen ökar med raketfart!

Tycker du är grym som går trots ditt knä. Jag hoppas att det inte blir värre och önskar att du slapp smärta. Du har en god inställning!

/GG

Gentle Giant

18 Sep 2013 21:20

Så härligt att läsa och bli påmind om själv. För det är ju de där känslorna som är grejjen! ;) Att känna att man orkar och att at man har lust. Det är välbefinnande! Här kryper vikten sakta, men kondisen ökar med raketfart!

Tycker du är grym som går trots ditt knä. Jag hoppas att det inte blir värre och önskar att du slapp smärta. Du har en god inställning!

/GG

Bettan

20 Sep 2013 07:28

Kul att läsa att dina promenader går bättre och att du märker skillnaden. Hoppas att ditt knä inte sätter stopp för dig.
Motion ger ett härligt lyckorus.
Go for it!!!

Svar: Nej jag hoppas också att det beter sig. Förstår att det gör ondare nu när det utsätts för mer belastning men hoppas också att det vänjer sig vid det ;)
Sara

Kommentera

Publiceras ej