Tröttmorgon

5kommentarer

En riktigt tröttermorgon är det idag. Sov ändå lite längre då jag ska jobba ikväll och kliver jag upp för tidigt orkar inte hjärnan hänga med hela passet (och hjärnan är rätt bra att ha på mitt jobb). Skulle gissa på att det beror på de triljoner, okej två, gånger som jag var tvungen att akut flyga upp på toa och kissa i natt. Samma sak vid 9.20 när alarmet ringde, akuuut. Tror det är teet jag drack igår kväll. Fast nu ljög jag lite om att "flyga upp till toa".. här flögs ingenting. Här staplades det. Har tydligen genomgått en steloperation under natten. Höfter, ben, knän - så stela. Även rumpan gör ont. Varför?
.. jo för att det blev en kvällspromenad igår. Den blev inte så lång (33 minuter) men den blev snabbare än mitt vanliga tempo (rekord faktiskt, en av km var på 5km/h, brukar ligga på 4.5km/h). Hur? Jo för att jag tog längre steg än normalt (tar rätt korta steg annars) och vips gick det fortare men det kändes också betydligt mer i ben och rumpa. Hade även haft mer ont än vanligt i knän under hela dagen så det hjälper kanske inte direkt dagens känsla!
Blir nog till att vila lite i soffan med kurslitteraturen idag innan jobb och sådant :)




5 kommentarer

Mizca

17 Sep 2013 10:22

Svar: Precis. Man måste nog göra så. Men vi har även lättare måltider som vi gjort tidigare också med i listorna för att det inte alltid skall vara nytt heller.
Saker man har i frysen och så, behöver man inte handla allt jämt.

Anna

17 Sep 2013 10:41

Hej! Jag vill bara lämna en rad och säga grattis (lite försenat) till ett fint veckoresultat! Bra jobbat!

För egen del har jag hamnat i en liten svacka och vågade faktiskt inte kliva upp på vågen i går. Min man och jag har, som jag nog berättat tidigare, en liten dotter (som kom till efter en ganska lång och stundtals plågsam tid av ofrivillig barnlöshet) men vi hoppas på fler barn och just den här månaden var hoppet lite extra starkt. Jag tyckte mig känna av lite tidiga graviditetssymptom och tillät mig själv att vara lite hoppfull. Det är så klart bra att försöka vara positiv men när det nu visat sig att jag hade fel, så blir besvikelsen nog lite större när man fått upp förväntningarna. Ingen bebis i sikte alltså och det trasslade till det lite för mig med bantningen. Men, kanske är det ok att ge själen lite choklad ibland? Även om det så klart egentligen är alldeles fel att ta till mat/godis som tröst. Nåja, nu är det nya tag och en ny vägning på måndag i stället. Du inspirerar mig att "hålla mig på banan" igen - tack för det!

Ha det så bra!
Anna

Svar: Tack! Ja det var skönt att få ett bra resultat efter min svacka veckan innan.
Åh jag förstår att det måste vara jättejobbigt för dig (er) och att det kan påverka viktnedgången då det för det mesta handlar om det psykiska när man ska minska. Det är ofta hjärnan som sätter käppar i hjulet för mig i alla fall :) Jag hoppas på att ni har bättre tur nästa månad eller åtminstone inom en snar framtid :) Självklart är det inte fel med lite choklad ibland, speciellt inte om man mår dåligt!

Jätteroligt att jag kan inspirera mig och jag blir alltid så glad av dina kommentarer! :) Ha det bra du med!
Sara

Mizca

17 Sep 2013 10:48

Svar: Lagar ni alltid fler portioner vid varje måltid och lägger i matlådor? Vi lagar till oss och blir det över lägger jag ner det i en matlåda att ha i frysen vid senare tillfälle.

Mizca

17 Sep 2013 11:06

Svar: det är ju smidigt egentligen.
Fast Jimmy äter lunch på förskolan och jag äter inte lunch, brukar nämligen bli sen frukost istället eller såkallad brunch så är inte i behov. Fast å andra sidan skulle jag nog må bättre av att äta lite oftare.

Mizca

17 Sep 2013 11:25

Svar: Jag är jättedålig på att äta överhuvudtaget.
Igår åt jag bara rostat bröd och yoghurt under hela dagen... inte bra.

Kommentera

Publiceras ej