Vill ju inte vara sämre än sambon

1kommentarer

Sambon berättade tidigare i veckan att han minsann tänka ha en "tjuvvägningsfri" vecka denna vecka. Han är annars en sån som väger sig mest hela tiden, morgon, före träning, efter träning, kväll.. Jag tjuvvägar mig också varje morgon - mest för att jag är nyfiken och för att det känns bra att hålla koll så det går åt rätt håll, eller framförallt så det inte går åt fel håll. Nu vill jag ju inte vara sämre än sambon så jag hoppade på tåget och vågen får därför vila nu under veckan (fram tills på måndag då).
 
Känslor på det? Jo, det känns nervöst! Jag är eventuellt (host) en kontrollmänniska som mer än gärna vill ha koll på allt som går att kontrollera. Tror dock det är bra att inte väga sig varje dag, även om jag försöker att inte lägga så mycket vikt på vad vägen säger under veckorna utan använder det mer som fingervisning på hur det går på ett ungefär :) .. så om jag verkar mer nervös än vanligt.. nu vet ni varför, haha :)

1 kommentarer

Mizca

05 Sep 2013 17:51

Man får försöka släppa på kontrollen där :) Fast det lär nog vara svårt.

Svar: Vi har bara pratat om att vi vill gifta oss. Och att vi skall göra det när vi har pengar som vi kan spara .. Just nu kan jag inte ens lägga undan och spara liksom. Så får se när det kan tänkas bli =)

Kommentera

Publiceras ej