Nya recept

1kommentarer

Haft en skol- och ärendedag idag. Introduktion till sista kursen med leverans av lite panikartade insikter om hur lite tid vi faktiskt har på oss att genomföra denna C-uppsats! Får verkligen se till att inte slösa bort dagar och även se till att sätta igång NU och inte om en vecka. Fick även springa lite ärenden, banken, fixa med busskort, hämta paket (med böcker). Har på något mystiskt sätt lyckats slarva bort min bankdosa. Efter en väldans massa år och en väldans massa flytter så försvinner den appropå ingenting helt plötsligt, fick i alla fall en ny fräsch om man nu vill se det positivt.
 
Känner mig rätt glad idag, provat en ny maträtt idag igen. Jag älskar att testa nya recept och laga ny spännande mat. Jag provar det mesta.. det enda jag drar mig för att laga är underligt nog husmanskost.. tycker det är så tråkigt och oinspirerande. Jag vill bara prova nytt hela tiden om jag själv får välja. Nu lever jag ju ihop med en kille som är väldigt skeptisk till många ingredienser så man får försöka mötas halvvägs ibland ;) Hade han fått välja hade vi ätit husmanskost och samma maträtt flera dagar i rad för det är smidigast så. Nu uppskattar han väl också upplägget jag vill köra på, kanske framförallt för det innebär att det är jag som står för matplaneringen och inhandlingslistor och så vidare!
 
Tycker för övrigt att det är en svår årstid just nu. Var enligt smhi 9 grader när jag skulle iväg tidigare idag, men det var strålande sol också.. hur klär man sig då? Det slutade med att jag hade ett linne och en kofta över (som är rätt varm).. visste inte om det skulle vara för kallt eller inte.. slutade med att jag höll på att svettas ihjäl.. hm! Så svårt!
 
 
                                                            Så här såg jag ut idag. 
Ignorera tvättmedlet på golvet som jag råkade spilla ut just innan jag skulle gå (och därmed inte riktigt hann få upp.. prioriterade foto, haha).
 
 
..och så här såg Halmstad ut idag.

1 kommentarer

hanna

01 Apr 2014 21:36

Ja, det är verkligen jättesvårt att veta hur man ska klä sig vid den här tiden på året! För mig blev det tvärtom idag. Det var sol men kallt och jag tror alla i stan, inklusive jag, hade klätt sig för kallt idag. Jag höll på att frysa i ihjäl och alla jag såg huttrade. =)

Svar: Är nog lika bra att det blir varmt nu så man slipper fundera så mycket ;)
Sara

Kommentera

Publiceras ej