Social lördag

3kommentarer

Två dagar i rad har vi sovit utan alarm ställda, det händer.. ALDRIG. Vi har alltid alarm ställda, vardag som vardag vilket är rätt onödigt kanske. Har hur som helst varit så himla skönt att få sova ut tills kroppen själv känner för att vakna. Idag vaknade jag dock upp med rosslig röst, astmakänningar och lite täppt näsa.. hmm, får hoppas det inte är något som ska fastna på mig.
 
Igår hade vi en social dag. Var hos Philips bror (med familj) rätt många timmar igår. Började som ett hälsa på besök men slutade upp i grillkväll med oss och två andra par (utöver värdparet). Var en trevlig dag och kväll med barnbus, bra sällskap och god mat. Jag försökte tänka på vad jag åt, det är ju alltid svårare när man inte lagar maten själv men jag tycker jag gjorde ett okej jobb.. bearnaisesåsen jag åt var kanske tveksam men jag försökte hålla ner mängden samt att jag inte ätit så mycket innan på dagen kalorimässigt.. så det var nog okej ändå.
 
 
Tycker Philips bror och hans sambo har det så fint hemma hos sig. Älskar bordet!

3 kommentarer

CG

06 Apr 2014 12:51

Va´duktig du är! En fråga... Enligt det du äter, hur mycket kalorier äter du per dag?

/C

Svar: Jag räknar inte riktigt kalorier (förutom vissa överslagsräkningar på nya produkter eller mellanmål osv bara för att få hyffsat humm om mängden). Förr räknade jag dock och då försökte jag hålla mig kring 1500 och har kunskapen från hur jag åt då i bakhuvudet men egentligen äter jag bara nu vad jag vill äta, vad jag vet är nyttigt. Kör ingen metod alls just nu egentligen och har inte, förutom de få veckorna med kostkontrollen, gjort det på över ett år. Bara äta lagom, relativt nyttigt, varierat och ha kalorier i bakhuvudet.
Sara

Nina

06 Apr 2014 21:40

Hej hopp! Har en fråga... Hur funderar du runt gbp? Det är ju en tanke som ligger i bakhuvet på mig mest hela tiden... Hade vart intressant att höra hur du resonerar kring det... =)

Svar: Jag har haft små funderingar på det mest i desperata stunder men jag har aldrig tänkt på det seriöst för det är inte något jag vill göra. Jag vill lära mig att leva, tackla mina matdemoner, lära mig hur man äter normalt. Jag tycker det är onödigt med en operation (som inte är riskfri) när jag är säker på att jag kan göra resan utan en operation :)
Sara

Nina

07 Apr 2014 09:03

Vad glad jag blir att höra att någon tänker likadant. =)

Svar: :D
Sara

Kommentera

Publiceras ej