Belöning?

8kommentarer

Jag har aldrig riktigt haft några belöningar så som jag ser att många andra har men jag tänkte jag skulle införa det nu i hopp om att det kan fungera som extra morot i svaga stunder. Jag kommer ha det i 10kilos intervaller och då menar jag 10 kilos intervaller från start så -50, -60 osv. Kommer hoppa över den närmaste (-40) bara för att det känns som att den är för nära inpå.
 
Tänkte lägga upp belöningar för dessa siffror:

149.9 (-50kg)

139.9 (-60kg)

129.9 (-70kg)

119.9 (-80kg)

109.9 (-90kg)

99.9 (-100kg)

... men så till den svåra frågan? Vad ska det vara? Har ni några förslag? :)

8 kommentarer

Viktväktarinnan

19 Feb 2014 14:33

Jättebra idé! Att ha kortsiktiga mål är så viktigt för att orka kämpa på. Jag kan ju tycka att du är lite för hård mot dig själv som sätter upp 10-kilos intervaller. 10 kilo, det är vaddå? 20 veckor? Visst du har en del att ta av och du förlorar snabbare i vikt än dom som har färre kilon att bli av med, men jag tycker att du kan ta vart 5:e kilo istället.

- Belöna dig med en långpromenad i ett naturskönt område som du inte besök förut.
- Gå på bio
- Bjuda hem vänner på nyttig trerättersmiddag.
- Gå på salong och ta en fotbehandling med pedikyr. Vet att mina fossingar blev ordentligt illa åtgågna när jag inte kunde nå dom.

Viktväktarinnan

19 Feb 2014 14:33

Jättebra idé! Att ha kortsiktiga mål är så viktigt för att orka kämpa på. Jag kan ju tycka att du är lite för hård mot dig själv som sätter upp 10-kilos intervaller. 10 kilo, det är vaddå? 20 veckor? Visst du har en del att ta av och du förlorar snabbare i vikt än dom som har färre kilon att bli av med, men jag tycker att du kan ta vart 5:e kilo istället.

- Belöna dig med en långpromenad i ett naturskönt område som du inte besök förut.
- Gå på bio
- Bjuda hem vänner på nyttig trerättersmiddag.
- Gå på salong och ta en fotbehandling med pedikyr. Vet att mina fossingar blev ordentligt illa åtgågna när jag inte kunde nå dom.

Svar: Jag har valt lite större glapp mellan delmålen för att dom målen faktiskt betyder något för mig, 5 etapper betyder inte ngt speciellt för mig förutom att det är något som måste passeras för att nå mina 10 mål :) Sen vill jag sätta lite större belöningar på 10 målen, något som jag verkligen kan se fram emot, dvs saker jag inte gör i det vardagliga livet :)
Sara

Marielle

19 Feb 2014 17:24

Jag älskar att gå på konserter, teater, musikaler, shower etc. När jag ska unna mig något eller belöna mig själv blir det bra biljetter till en föreställning av något jag tycker om! :-) Ska det vara en större present, blir det en resa. När du nått ditt slutmål så vet jag vad du ska ge dig själv - en lååååång shoppingrunda och köpa en massa fina kläder! :-) M.

Sandra

19 Feb 2014 18:10

Jättebra idé! Jag har som mål att gå ner 10 kg, och jag har som belöning att ta en ordentlig shoppingrunda och köpa nya kläder! :D En resa skulle jag även tycka var en bra belöning. Sen kan man variera storleken på resan beroende på vilket mål man klarat :)

Mizca

19 Feb 2014 18:56

Storshopping för att få ny garderob, spaupplevelse, en resa, ny inredning till hemmet, nån teater eller nåt sånt, om du kanske är ute efter nån serie på dvd så ha de som mål att få köp hela serien (nu tänkte jag på såna där dyra serier)

Sophie

19 Feb 2014 20:43

Nyttig middag för dig och Philip på en fin restaurang, massage/spa, köra go cart, manikyr/bygga naglar/eller liknande, kurs i make up, personlig tränare vid något tillfälle, köpa nya fina träningskläder, en weekend någonstans, en utekväll med roliga personer (vi).. Det var vad jag hade för denna gång, superbra tips enligt mig ;-)

Therese

20 Feb 2014 06:31

Massage, manikyr eller en ansiktsbehandling, nya skor, nya lite lyxiga sängkläder. Personlig tränare som någon skriver var en bra ide.

Hanna

01 Mar 2014 16:12

Åhhh, jag tror jag skulle göra allt som du tidigare skrivit att du undvikit, typ boka sätet i mitten på bion, flyga någonstans lååångt borta och sitta bekvämt. Springa ett mil-lopp!

Eller gift dig! DET brukar motivera folk ;)

Svar: Haha, ja att gifta sig vore en super motivation.. var bara det där med att får med sambon på det också ;) En av belöningarna (weekend) är med tanken att man kanske kan flyga någonstans :)
Sara

Kommentera

Publiceras ej