Gårdagens mat (måndag 17/2)

1kommentarer

Sådär, dags för första "gårdagens mat" på matschemat från kostkontrollen.se!

Före frukost - 1 msk omega 3 (möllers tran citron). Ska egentligen ta även linfröolja och D vitamin men var tvungen att beställa dessa över nätet och de hade inte kommit till igår (dock till idag).

Frukost - Keso, hallon, blåbär, pumpakärnor, psylliumfrön och kanel.

(Missade ett mellanmål här, var så mätt från frukost).

Lunch - Kyckling, ris, kidneybönor, gul lök och paprika.

(Missade ett mellanmål här då jag var i skolan)

Middag - Lövbiff, vitkålssallad (med olja, vinäger och krydda), stekt tomat och sparris.

 

Kvällsfika - Smoothie på kvarg, hallon, blåbär, kanel och vatten.


Något jag var lite fundersam till var hur jag skulle uppleva t ex lunchen då jag är en som inte gillar torr mat, det vill säga - jag tycker om sås! .. men det gick superbra och jag fick inte alls torrkänslan. Gott.

1 kommentarer

Jenny

19 Feb 2014 08:30

vitkål är väldigt underskattat.. är ju så gott:) vitkål och ruccola är mina absoluta favoriter på salladsbordet:)

Svar: Ja det är faktiskt gott. Synd bara att det är så omständligt med ett enormt huvud.. ;) Ja, mina favoriter är just vitkål, ruccola men också babyspenat :)
Sara

Kommentera

Publiceras ej