Gårdagens mat (torsdag 20/2)

1kommentarer

Före frukost - 1 msk omega 3 (Möllers tran citron), 1 msk Holistic linfröolja och 5ml  D3 vitamin (flytande).

Frukost -  Kvarg, hallon, blåbär, psylliumfrön, pumpakärnor och kanel. (Tog lite mer än jag ska då jag visste att jag inte skulle äta förmiddagsmellis.).

Mellanmål - Ingen, var i skolan hela morgon och förmiddagen. 

Lunch - Kalkon, ½ potatis, morot, sparris.  

Mellanmål -  Keso, bär, päron.

Middag - Taconötfärs, ruccola, gurka, tomat, röd lök, ½ avokado och sås på låg % kvarg och vitlök (la på sås efter bilden).

 

Kvällsfika - Smoothie på kvarg, hallon, blåbär, kanel och vatten.

Kommentar: Aldrig ätit kalkon förr (förutom tunna skivor påläggskalkon) och det var verkligen ett trevligt tillskott! Som en blandning mellan fläskkött och kyckling, nästan mer mot fläskkött tyckte jag. Gött!

Matschema enligt kostkontrollen.se!

1 kommentarer

Hanna

22 Feb 2014 22:53

Blev superinspirerad av tacosalladen. =) Sån ska jag göra.

Svar: Det är gott! :)
Sara

Kommentera

Publiceras ej