Måttbandet

1kommentarer

Jag och måttbandet brukar inte fungera så bra. Jag tycker det är så svårt att veta att man mäter på samma ställe och då vet jag inte om jag kan lita på resultatet. Att måttbandet inte räcker till över magen (ja det var väl värre förr) gör inte saken bättre. På grund av detta har jag inte riktigt tagit mått innan men gjorde det idag. Vad, knä, lår, midja, hals, överarm, ungefärligt mått på magen fick sina siffror tilldelade. Nu tror jag inte att jag kommer mäta mig särskilt regelbundet men jag tänker som så att om en massa kilon kan det kanske vara kul att se hur det såg ut tidigare.
 
Det enda jag hade mått uppskrivet på sen tidigare var ett ungefärligt över magen.. jag minns inte ens att jag hade tagit det utan hittade det i ett dokument i en av mina mappar på datorn. Enligt det så hade jag ett ungefärligt mått över magen på 180 cm men jag vet inte vad jag vägde då för det hade jag tydligen inte skrivit upp, var i alla fall inte från början utan jag hade nog gått ner åtminstone 15 kg vid den tidpunkten (baserat på när det var skrivet). Idag uppskattar jag att det är cirka 160 cm (måttbandet är 150) runt magen.. blir ju aningen lättare att mäta när jag får plats i måttbandet ;)
 
Idag såg måtten ut så här:
Höger arm utsträckt i luften - 52 cm
Hals - 37 cm
Höger knä - 51.5 cm
Höger lår (bredaste delen) -  83.5 cm
Höger vad (bredaste delen) - 55 cm
Midja - 115.5 cm
Under rumpa, över båda låren - 143 cm
Över navel (går ej att mäta exakt) - ca 160 cm
 
Får återkomma med nya siffror när jag mäter igen i framtiden :)
 

1 kommentarer

CG

02 Mar 2014 20:51

Nyss hittat din sida och läst din historia....
Jisses vilken viktresa du gjort!! Sån skillnad på dina då och nutidbilder :-D
Du ska vara såå stolt över det du utfört hittills och håller på att göra!
Kämpa på *pepp pepp* :-D

Är själv en viktkämpe som har ca 30 kg kvar att gå ner...

Kram ♥

Svar: Åh tack för dina snälla ord :) Ska spana in din blogg! :)
Sara

Kommentera

Publiceras ej