Mealprep

2kommentarer

En sak som är annorlunda på det kostschema (från kostkontrollen.se) som jag går efter jämfört med hur jag brukar äta annars är att luncher och middagar är två olika rätter. Till lunch är det lite kolhydrater i form av ris eller potatis medan middagen får klara sig utan sådant. Man kan med andra ord inte laga lite extra till middagen för morgondagens lunch. Igår hade vi därför lite mealprep session här i hemmet (sambon älskar sånt, på riktigt, jag är inte ens ironisk här). Han äter samma mat som mig förövrigt, i alla fall till lunch och middag.
 
 
Så här kan det se ut vid mealpreps. Kyckling med kokosmjölk, grönsaker och ris till vänster och kalkon med morot och ½ potatis (eller en fjärdedel för våra enorma potatisar).
 
Det är så skönt att ha det fixat och nu har vi luncher för veckan ut. Borde göra en torskrätts mealprep också visserligen.. men den där energin, den gömmer sig.

2 kommentarer

osignerat.blogg.se

27 Feb 2014 19:18

Oj, vad duktig du är!
Det skulle jag också behöva göra...

Svar: Sjukt smidigt är det och tar inte särskilt lång tid! :)
Sara

Mizca

27 Feb 2014 19:32

Svar: Nej, det känns inte så kul .. men men =)

Kommentera

Publiceras ej