Morgonpromenad

3kommentarer

Då har det nya livet startat ;) Fått intstruktioner från kostkontrollen.se om att kliva upp senast 7.30 varje dag så det var bara att ställa klockan betydligt tidigare än vanligt. Vägning, påklädning och fixa lite grejjer snabbt i lägenheten medan sambon fortfarande var hemma och sen ut på morgonpromenad. Jag ska gå en morgonpromenad fem gånger i veckan på 30-45 minuter och sen en till promenad någon gång under dagen som är lika lång. Idag blev det 33 minuter och i första låten sjöng dom "So wake me up when it's all over" vilket lät väldigt skönt där i början av promenaden men allt eftersom minutrarna gick så började det kännas skönt att vara ute och röra sig sådär tidigt på morgonen.

Måste dock antagligen be invånarna i Halmstad om ursäkt då jag väckt alla som försökt sova med mina grus-sprängar-skor. Det är helt sjukt vad högt det låter när jag går på grus med just de här skorna. Pinsamt högt.
 
 

Idag är det föreläsning i en massa timmar på eftermiddagen och samtidigt som jag är i skolan så kommer mäklaren till vår lägenhet och har extra insatta visningar (2 under dagen) för folk som är intresserade men som inte kunde komma på ordinarie visningar. Detta har inneburit rensning av garderober och städning för oss i helgen och massa sista minuten fix så som att måla i skrubben/klädkammare/philips datorrum. Då en visning är efter att jag och sambon slutat skola och jobb så hämtar han upp mig och så tar vi en promenad i något område vi inte brukar gå i annars och handlar sen lite saker som vi inte hittade på gårdagens mathandling.

3 kommentarer

Jenny

17 Feb 2014 10:17

Härligt med nya vanor!
Jag blir ju peppad själv att gå ut på morgonen, tyvärr kliver jag redan som det är upp aldedens för tidigt.. men lunchpromenaden har blivit helig :)
Snyggt jobbat och hejja!

Svar: Bara man har någon slags promenadvana så är det ju bra oavsett om det är lunch eller "frukost" :)
Sara

Angelica

17 Feb 2014 12:47

Verkar intressant den där kostkontrollen men jag är så kräsen, är det en stor blandning på maten eller hur tycker du den verkar? Fyller man även in hur man jobbar/studerar? Blir ju väldigt galet om jag får ett program som säger att jag ska upp vid 07,30, går och lägger mig då efter jobbet =)

Svar: Man får tre förslag på rätter för varje måltid förutom kvällsfikan som bara är två alternativ (det vill säga även tre förslag på förmiddagsmellis såväl som tre på eftermiddagsmellis). Jag tycker maten ser rätt trevlig ut, det enda är väl att det inte är så många alternativ totalt sett så det kommer antagligen bli lite enformig på lunch och middag men fördelen där är väl att jag slipper planera och fundera på vad som ska ätas under veckorna ;) Jag tror säkert de kan anpassa sig efter dina behov (i och med ditt jobb) men du kan kanske kolla med dom hur de ställer sig till det? :)
Sara

Mizca

17 Feb 2014 15:11

Svar: På första omgången gjorde jag det, men blev inte så bra så jag kör på detta. Tänkte först kamouflera värmeljusen med mönstrat tejp men tror det blir för mkt mönster då, snyggare med aluminium eller plastbehållare då :)

Kommentera

Publiceras ej