Öppen om viktminskning

1kommentarer

Var iväg igår på kvällen och hälsade på hos Philips bror med familj, vi var bjudna på middag där och det var planerat sen innan. Var lite osäker på om vi skulle åka då jag känner mig otroligt seg men det blev att åka ändå. Kollade med dom om det var okej (i och med förkylningen - som jag är rätt övertygad kommer från deras barn) och det var det.
 
Igår kände jag att jag är så tacksam att jag är öppen med att jag vill gå ner i vikt, genom att vara öppen och ärlig så ökar chanserna för att få stöd från sin omgivning. Sociala tillställningar är ju annars rätt jobbigt när man viktminskar för det är ofta någon slags mat involverad. I och med att jag varit öppen med mitt viktminskande så anpassade dem maten som vi åt igår med tanke på mig och idag ska vi dit igen på kalas och de berättade att de hade fruktsallad till mig då. Sådant stöd betyder verkligen så mycket och underlättar också så himla mycket. Tacksam!
 
Utöver kalaset består dagen av städning, lite OS och affärtrip. Det är visning imorgon igen på lägenheten så den ska ju se glänsande ut igen. Inte riktigt vad jag orkar med idag, andfådd som en gris efter minsta lilla.. men det måste ju göras såå.. :)
 
 

1 kommentarer

Mamma

23 Feb 2014 11:19

Jag tycker också att man ska vara öppen med det och vad omtänksamt av dem att göra nyttigare alternativ till dig :)

Svar: Ja verkligen! :)
Sara

Kommentera

Publiceras ej