Torsdag

2kommentarer

Spenderade min morgon med att sitta och först vänta en mindre evighet och sedan träffa inte mindre än tre läkare. Jag och mitt öga... Nåväl, det gick bra men är ju en plåga som vanligt att sitta där med uppspärrat öga medan de har starka lampor riktade mot det (ljuskänslig). Såg en rad bättre på synundersökningen än vad jag gjorde sist (hade förbättrat mig till dess också). Det är ju fortfarande långt ifrån bra men det är ju alltid trevligt med förbättringar. Ska i alla fall fasa ut kortisondropparna jag tar för ögat, istället för att ta en droppe två gånger per dag som jag gjort sen december ska jag ta en droppe en gång per dag i 2 veckor till och sen sluta med dom. Ska fortsätta med tabletter för ögat bara.
 
Jaja, i fall att någon är intresserad så vet ni nu det! ;) Mår fortfarande inte bra (vad är det för skit jag dragit på mig?!) så hade tänkt vara lat och ta bussen hem men det var 8 minuter tills den gick så jag tog en promenad hem istället. Bara 17 minuter men det är alltid något, dock helt slut efter den. Hoppas på att må bättre väldigt snart, jag vill gå mina promenader!
 
Belönade mig inne på apoteket innan jag gick. För några månader sen så hade jag ju väldigt dålig hy och frågade om tips här i bloggen. Det var en som skrev om L300 serien och jag provade köpa det på apoteket. Det gjorde under fr min hy och jag har använt det varje dag sen dess. Köpte då "intensive moisurizing face cream" och har bara använt den. Idag köpte jag även en ögoncream och en nattcream från samma serie som jag varit sugen på att testa ett längre tag. Jag ville egentligen ha nattcreamen från torr hy serien också men den fanns inte där så testar denna. Hoppas dom funkar lika fin fint för mig! Jag har de senaste månaderna verkligen försökt rå om huden i ansiktet på ett sätt som jag aldrig gjort förr och jag märker skillnad! Skönt.
 
 

2 kommentarer

Mamma

27 Feb 2014 17:28

Vad bra att ögat blir bättre och jag hoppas att du tillfrisknar från din förkylning (eller vad det nu är) också <3

Svar: Ja, skönt :) Meeee too!
Sara

Mamma

27 Feb 2014 17:28

Vad bra att ögat blir bättre och jag hoppas att du tillfrisknar från din förkylning (eller vad det nu är) också <3

Kommentera

Publiceras ej