Torsdagens samlade tankar ;)

0kommentarer

Vaknade glad imorse, jag vill inte påstå att det hör till det vanliga. Inte så att jag vaknar sur men glad är kanske inte det jag brukar känna heller. Riktigt trevligt måste jag säga ;) Jag bestämde där och då att det här ska bli en bra dag, en positiv dag. Hade ett riktigt intressant seminarie i fyra timmar där hela klassen diskuterade för fullt om olika perspektiv inom feminism, genus, kön, män och så vidare.
 
Det blev dock ingen promenad imorse, jag klev upp 6.30 (för att hinna göra mig iordning inför skolan) och jag var inte riktigt redo för att kliva upp 5 något för en promenad. Hade tankar på att promenera hem från skolan men jag var så sjukt hungrig att jag bara ville hem och äta lunch men jag får väl ta igen det vid annat tillfälle.
 
Tänkte försöka komma i kapp med alla måsten i mitt liv nu, söka fler jobb i Luleå och så vidare. Periodvis blir det så mycket av allt att jag inte hinner med alla delar och det stressar mig. Jag tycker om att ha kontroll över alla delar i mitt liv. Det är något jag försöker arbeta på, att inte alltid behöva ha sådan kontroll över allt och att inte må dåligt av bristen på kontroll. Nu kan man ju inte släppa kontrollen över allt dessvärre utan söker jag inga jobb kommer det inga jobb till mig och ingen gör heller min C-uppsats eller planerar flytt och försäljning och ny bostad.
 
Att jag fått hjälp med maten nu är till viss del lite läskigt för jag måste själv släppa kontrollen men samtidigt är det grymt skönt då det är en sak mindre att tänka på och det är precis vad jag behöver just nu. Mindre saker att tänka på.
 
Sådär, lagomt osammanhängande inlägg dagen till ära, haha :)
 
 
..och så slänger vi in en bild som inte har ett skit att göra med inlägget och som inte ens är från idag (dock från tidigare i veckan) bara för att öka på det osammanhängande temat! Redo för promenad var jag i alla fall där.

Kommentera

Publiceras ej